Kan je kaiserschmarrn maken van pannenkoekenbeslag?

In steeds meer vlogs zie ik mensen kaiserscharrn maken. Een soort van Oostenrijkse poffertjes/pannenkoeken zijn dat. Ik heb het zelf nog nooit eerder gegeten. Zou ik dat na kunnen maken met normale pannenkoekenbeslag, eventueel met rozijnen erdoorheen?

3.1K
Amadea
3 jaar geleden
Je kunt prima een soortgelijk product maken van in stukjes gesneden pannenkoek - zonder rozijnen - die je belegt met kersenvlaaivulling en poedersuiker.

Antwoorden (1)

Nee, standaard pannenkoekenbeslag is hier niet geschikt voor. Kaiserschmarn is veel luchtiger.
------------‐---------------------------------------------
Hier een recept:
4 middelgrote eieren
50 g kristalsuiker
100 g tarwebloem
100 ml volle melk
40 g ongezouten roomboter
2 g poedersuiker
100 g kersenjam in pot

Splits de eieren. Klop de eidooiers en suiker met een mixer in een kom licht en romig. Bewaar de eiwitten. Zeef de bloem erboven en klop met de melk tot een glad beslag. Klop de eiwitten in een vetvrije kom stijf en spatel in delen door het beslag.

Verhit de boter in 2 koekenpannen op laag vuur en verdeel het beslag over de pannen. Bak 3 min. Snijd de pannenkoeken in vieren en keer de kwarten om met behulp van een spatel. Verdeel nu met de spatel de kwarten in kleinere stukjes. Bak nog 3 min. en keer regelmatig.

Bestuif de kaiserschmarrn met de poedersuiker en serveer met de jam.
Toegevoegd op 14 januari 2021 11:21: tekst
Ritsuka