De lasagnebladen zijn klein; moeten ze eerst geweekt worden voordat je ze in een ovenschaal legt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/vraag/104676/lasagnebladen-eerst-koken-lasagne-verder/
Utrecht
3 jaar geleden
Kijk even op de verpakking; daar staat het op.
Vaak hoeft het niet omdat de saus voldoende dun is en het kookvocht levert om de bladen te garen.
Ivana
3 jaar geleden
Als ik de bladen om en om met de saus in de ovenschaal doe en daarna 40 minuten in de oven, dan doe ik ze gewoon zonder voorbehandeling in de ovenschaal. Prima! Niks mis mee.

Antwoorden (1)

De lasagnebladen van de meeste bekende merken hoeven NIET geweekt te worden en kan je gewoon stapelen in je schaal met de laagjes saus ertussen.
Als het nodig zou zijn ze te weken staat dat op de verpakking.
Toegevoegd op 06 januari 2021 18:16: bron, tekst