Hoe lang kan je gewassen andijvie bewaren?

Ik eet elke dag 100 gram andijvie, ik bak/sauteer het eerst heel kort in de pan, vervolgens doe ik er 100ml vloeibaar ei-eiwit en 1 volledig eitje bij en dan meng ik alles samen.

1 krop andijvie is ongeveer 600 gram, ik heb het gewassen en vervolgens in porties van 100g gedaan (ziplock zakjes, zie afbeelding in bijlage).

Nu vraag ik mij af of hoe lang men gewassen andijvie in de koelkast kunnen bewaren op deze manier en of het veilig is om dit 5 dagen lang te bewaren?

Toegevoegd op 10 februari 2020 18:46: afbeelding

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor het bewaren zou ik de andijvie al fijn snijden zoals je het gebruikt bij het bakken. Je komt het zo immers ook tegen in de koeling van de supermarkt. Was het extra koud, laat goed uitdruipen en doe het in de luchtdichte zakjes. Vijf dagen bewaren moet zeker lukken. Het voordeel van het fijn snijden is, dat je de laatste dag een enkel blaadje dat wat gelig of bruin is eruit kunt vissen. Verder is er niets mis mee. Bewaar wel in de groentenbak van de koelkast en niet in de koudste ruimte (het kan n.l. niet goed tegen bevriezing rond de nul graden. Een graad of 4 is het beste.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100