Zelf zou ik denken dat het een soort vla wordt die na twee dagen ontdooid te zijn nog wel goed is. Dit is echter niet zo.
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) raadt echter aan om het ijs niet te laten ontdooien vooraleer we het verorberen. De temperatuur in de diepvriezer moet -18 graden Celsius of lager zijn. Door die koude staat de bacteriegroei op pauze. Als je het ijs te lang laat ontdooien, komt er extra vocht vrij en daardoor kunnen bacteriën sneller groeien.
Vooral kinderen, zwangere vrouwen en personen met een verminderd immuunsysteem zijn hier gevoelig aan en kunnen ziek worden na het eten van gesmolten ijs.
SimonV
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord.