Om hem makkelijker open te maken, maat 1 vonden ze er niet mooi uit zien en ze wilden origineel zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is puur marketing, om op te vallen tussen alle 'normale' verpakkingen. Praktisch gezien hebben drie van de vier lipjes geen enkel nut.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De vorm van het bakje is afgeleid van de vorm van een typische aioli vijzel. Allioli is een soort aioli, dat oorspronkelijk in een vijzel werd gemaakt door knoflook fijn te malen en te mengen met een beetje olie. Vijzels worden vaak gebruikt om droge producten te vermalen. De vermalen delen vallen dan telkens vanzelf terug onder in de kom, waardoor je een vijzel voor droge stoffen gewoon op het aanrecht kunt zetten en kunt stampen. Bij knoflook is dat niet zo, dat wordt een papje die tegen de randen van het vijzelbakje gaat plakken. Om toch alle delen knoflook goed te kunnen vijzelen, moet je het bakje in een hand houden en telkens een stukje draaien zodat je van alle randen de restjes naar beneden kunt duwen. Om goed grip op het bakje te houden zitten er dan hoekjes aan zo'n vijzelpot.

Bijkomend voordeel is dat je het bakje eenvoudig even met 2 vingers kunt vasthouden als je er iets in doopt. Allioli is een vrij plakkerige substantie, waarbij het nog wel eens wil gebeuren dat het hele bakje aan je stukje stokbrood blijft hangen. Om dat te voorkomen moet je het bakje even vasthouden. Zit je met meerdere mensen rond een tafel, dan is het heel handig dat aan alle kanten een lipje zit.