Hoelang kun je verse karbonades van de keurslager bewaren in de koelkast?

Mijn vriend had heel lief vrijdag karbonades mee genomen omdat we snert zouden maken. Door omstandigheden zijn we niet aan de snert toegekomen en vandaag lukt dat ook niet. Kunnen we morgen de karbonades nog voor de soep gebruiken? Dan ligt het 3 dagen in de koelkast.
Of is nu invriezen en morgen ochtend weer in de koelkast leggen om te ontdooien een betere optie?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.9K
MissBiggie
6 jaar geleden
Vertrouw vooral op je zintuigen. Hoe zien ze er morgen nog uit en hoe ruiken ze? En heb je een kat? "Gebruik" hem. Als de kat er zijn neus ervoor ophaalt ... niet meer gebruiken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn kat haalt sowieso zijn neus op voor “mensen” eten. Hahahaha. Hij is erg kieskeurig. En varkensvlees is niet goed voor katten.
Ik zal zeker zelf even kijken en ruiken. Thanks.
MissBiggie
6 jaar geleden
Top! En varkensvlees is niet goed voor katten inderdaad. Voor een heleboel mensen ook niet trouwens. Ik eet het zelf ook niet namelijk :) Succes
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik eet het wel maar met mate.

Antwoorden (1)

Nu invriezen en morgenvroeg weer uithalen om te ontdooien is niet nodig. Als de karbonades constant in de koelkast hebben gelegen, dan kan je ze morgen nog goed gebruiken.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt! Gelukkig maar, zou zo de zijn a ders. En het kookt ook nog lang in de soep dus mocht er een bacterietje op zitten kookt het wel dood.
Lekker, snert morgen! :-)