Is cheesecake slecht voor je hart?

Mijn vader zegt dat cheesecake slecht is voor je hart, door alle calorieën en andere dingen die erin zitten. Ja, roomkaas is niet heel goed voor je, maar is het echt zo slecht voor je?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4K
tinus1969
6 jaar geleden
Het probleem is waarschijnlijk niet de vette roomkaas, maar de suiker. Het laatste inzicht: vet is niet ongezond, suiker maakt je dik.
Reddie
6 jaar geleden
@tinus1969, suiker maakt je niet dik, vet ook niet.
Teveel maakt je dik.
tinus1969
6 jaar geleden
@Reddie, dat standpunt is achterhaald. Suiker maakt dik; waarschijnlijk zowel direct (suiker stimuleert vetopslag en vertraagt metabolisme) als indirect (suiker verzadigt niet en zorgt ervoor dat je -teveel- blijft eten en drinken, vooral frisdranken zijn in dit opzicht berucht).
Reddie
6 jaar geleden
@tinus1969
"zorgt ervoor dat je -teveel- blijft eten en drinken",
Dat is dus wat ik zeg. Teveel.
Welk eten en drinken moet je dus vermijden als je niet te dik wilt worden?
Dat is dus het eten en drinken dat je het lekkerst vindt.
tinus1969
6 jaar geleden
@Reddie. nee je moet niet mijden wat je het lekkerst vindt; je moet mijden wat geen verzadigd gevoel geeft. Hoe lekker je bv vlees of vis ook vindt, de meeste mensen stoppen na een tijdje met eten. maar op het eten van zeer zoete producten zit geen rem; het extreemste voorbeeld is mss wel frisdrank.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@vijfmeter nee hahaha, helemaal niet zelfs. Maar m'n vader heeft last van verhoogd cholesterol, en we hadden cheesecake in huis, dus toen begon hij een heel verhaal te houden,en toen was ik even nieuwsgierig :))

Antwoorden (2)

Zolang je niet elke dag cheesecake eet, hoef je je geen zorgen te maken. Als je er verder een gezonde leefstijl op na houdt (gezond eten, genoeg bewegen), is een stukje cheesecake (of wat voor gebak dan ook) geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is maar net wat je slecht vindt, alles waar je te veel van eet, of te weinig beweegt is slecht voor een mens.
Het kan zijn dat er in cheesecake te veel vet zit.
Een gemiddelde cake bevat al 250gr boter, en kaas 40 of 80%.
Dus dat kan dan een reden zijn om het als slecht te betitelen.