Een verschrijving. De naam van de specerij is 'muntokpeper'.

Muntok is een plaatsje op het westelijkste punt van het eiland Bangka in Indonesië. Het ligt nabij het eiland Sumatra. Muntokpeper is een kleinbladige pepersoort van het type Lampong. Beroemd is de witte peper, die volgens een vast procedé op de bergachtige eilanden wordt vervaardigd.
Amadea
6 jaar geleden
Het is Muntok peper, een exclusieve pepersoort van de zwarte peper (Piper nigrum), afkomstig van de eilanden Bangka en Belintung in Indonesië. Het is vernoemd naar de havenplaats Muntok op Bangka.

Muntok peper wordt gebruikt in delicate bereidingen, zoals van mager varkensvlees, kalfsvlees, gevogelte, witte vis en schaaldieren, rijst en pasta en gestoomde groenten.

"De muntokpeper is een kleinbladige pepersoort van het type Lampong. Beroemd is de witte peper, die volgens een vast procedé op de bergachtige eilanden wordt vervaardigd. Het begint met het met de hand plukken van de rijpe rode besjes van de plant, die vervolgens in rijstzakken in de stromende beken te weken worden gelegd. Dat weken duurt ruim een week. ...etc.
Naast deze traditionele, arbeidsintensieve methode is een meer effeciënte, gemechaniseerde bewerking in opkomst."

Toegevoegd na 5 minuten:
Verstegen Witte Peper 48 g à € 3,69
Voor Verstegen worden in Indonesië handmatig de beste witte Muntok peperkorrels geselecteerd. Witte peper is minder scherp dan zwarte peper maar heeft meer aroma.
http://www.janlinders.nl/verstegen-witte-peper.html#teaser