Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan ik het beste bij de rijst eten? ik ben nog wat ziekjes

Ik ben al een aantal dagen ziek maar het gaat nu weer wat beter dus wil ik vanavond weer wat normaal gaan eten. Nu heb ik bij andere vragen gelezen dat rijst erg goed is maar deze wil ik niet droog eten. Nasi e.d. vind ik te gekruid.
De afgelopen dagen heb ik wat beschuitjes, bouilion en tomatensoep gegeten.
Ik heb erg veel last van mijn maag er darmen

Toegevoegd na 8 minuten:
Helemaal vergeten om erbij te zetten: ik ben vegatarier

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zou zelf een ragout kunnen maken, met bouillon, paddestoelen (als je dat lust, ik niet) en licht verteerbare groente.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kipfilet blokjes door de rijst is lekker en lichtverteerbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Licht verteerbaar en zo klaar: kippensoep. Rijst koken, kippensoep verwarmen en bij elkaar mikken. Eet smakelijk en gute Besserung.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de rijst koken in bouillon, dan heeft dat al wat meer smaak. Cherrytomaatjes door de rijst en kipfilet erdoor is ook lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een maaltijd na keuze. Als je, je weer beter voelt is het niet nodig om aangepast voedsel te nemen. Sla daar natuurlijk niet in door met bv junkfood maar een voor jou gewone maaltijd is prima. Drink daarbij voldoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zoete variant is rijst met (bos)bessensap.
Overigens kun je appelmoes waarschijnlijk ook verdragen, met kaneel, als je ervan houdt. Kaneel 'stopt',
.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rijst met groentensoep. Of je maakt rijstepap met groenten.

http://kokkieblanda.nl/indonesian/nasi-mie-mihoen/1236-bubur-manado-tinutuan-rijstepap-met-groenten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding