Wie weet wat in een gave grapefruit een zwarte plek in het vruchtvlees is, het lijkt op schimmel. Kun je hem gewoon persen ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.9K
Amadea
6 jaar geleden
Kun je er met een scherp (aardappel)mesje gewoon even uit snijden. Is verder normaal eetbaar.

Het beste antwoord

Schimmel of andere rottingsverschijnselen aan de binnenkant van de grapefruit betekent dat het minder geschikt is om te consumeren. De meeste mensen zullen er maar een dag ziek van kunnen worden. Dat kan zijn misselijkheid tot diarree. Echter sommigen zijn minder bestand en kunnen ernstige klachten krijgen. Is er echter aan de buitenkant een vlekje dan kun je met een gerust hart de grapefruit consumeren.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor de info ! Ik was er al bang voor...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor de info ! Ik was er al bang voor...

Andere antwoorden (1)

Een plekje op een rijpe vrucht binnen of buitenkant is geen probleem. Gebeurt ook wel met een paprika, die gooi je ook niet weg om één plekje. Dus even eruit snijden en vrolijk verder gaan :)