hoelang kunnen eierdooiers bewaard worden en hoe?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://www.carolabaktzoethoudertjes.nl/2017/02/wat-kun-je-doen-met-eigeel-dat-je-over-hebt-html/

Antwoorden (1)

Heb je eieren gescheiden? Dan kun je eigeel / eidooiers en eiwitten tot maximaal 2 dagen afgedekt bewaren in de koelkast.Eigeel / eidooiers en eiwit bewaar je altijd in de koelkast en afgedekt of in een bakje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wil je ze langer bewaren, dan kan dat in de diepvriezer. De structuur van de eidooiers kan wel niet zo goed tegen bevriezen. Voeg daarom per 100 g losgeklopte eidooier 6 g zout of suiker toe. En noteer op het bakje waarin je ze bevriest: of je zout of suiker hebt gebruikt, zodat je straks geen zoet ei toevoegt aan je soep of bearnaisesaus. Binnen de 3 maanden te gebruiken.
fremar