hoe lang kan ik onverpakt vlees bewaren in de koelkast?

Het gaat om lamsvlees dat ik vanmiddag bij de turk heb gekocht. Ik wil het zondag in een stoofpot gebruiken

6.5K
Ritsuka
7 jaar geleden
Ik zou het wel even verpakken in plastic zak of bak

Antwoorden (2)

Je vraag is dus of je lamsvlees 2 dagen in de koelkast kunt bewaren. Ja, dat kan makkelijk. Gewoon in een plastic zakje of bakje, maar daar zit het vast al in bij aankoop.
7 jaar geleden
Je vraagt hoe lang je -ONVERPAKT- vlees (lamsvlees) kan bewaren in de koelkast.

NIET TOT ZONDAG , helemaal niet , nee, het gaat ruiken / stinken naar ander voedsel in de koelkast. Doe het beter in een plastic container(bakje) of stevige plastic zak (diepvrieszak, niet boterhamzakje) en leg het in de vriezer , dan bescherm je het tegen luchtjes.

[Ik zou het vanmiddag meteen in de vriezer hebben gelegd voor anderhalve dag en dan zaterdagavond voor het slapen gaan er uit en in de koelkast om te ontdooien en in ieder geval verpakt.]

Antwoord

Onverpakt kun je het niet tot zondag (middag/avond) in de koelkast bewaren.

Toegevoegd na 6 uur:
In de bron vind je een voorbeeld van geur afgeven, al gaat het hier om bananen die normaal gesproken niet in de koelkast bewaard worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Jij denkt dat de Turk gewoon los vlees meegeeft, zonder verpakking? Met onverpakt vlees zal bedoeld worden: niet vacuüm voorverpakt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Met onverpakt vlees ZAL BEDOELD WORDEN : niet vacuüm voorverpakt." "hoe lang kan ik ONVERPAKT vlees bewaren in de koelkast?" Nou @Ineke , ik ga uit van wat ik lees en er staat onverpakt, onverpakt is onverpakt ...in de koelkast!
Er zijn mensen die een stuk vlees op een bord in de koelkast leggen, dat is wat ik hier lees.