Wat is de heetste sambal van het merk colimex ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
SimonV
7 jaar geleden
Sambal oelek: versgemalen sambal van rode pepers en ietsje zout, zeer pittig. Sambal brandal: nog hetere soort door de combinatie van verschillende pepers. Of het klopt, weet ik niet. http://www.mariellesrecepten.nl/index.php?topic=537.0
Castle
7 jaar geleden
Bedoel je conimex?
BarendV
7 jaar geleden
Dat is onzin Simon. Sambal brandal is slechts een gekruide variant (van sambal oelek) die aan tafel als garnering wordt gebruikt en niet tijdens het koken zoals sambal oelek.
SimonV
7 jaar geleden
Conimex:
Sambal brandal geeft die kleine ‘kick’ aan je oosterse maaltijd, maar doet het ook goed in sauzen, stoofpotten en stamppotten.

Maar ik twijfelde dus al. https://www.conimex.nl/producten/sambal/sambal-brandal/

Het beste antwoord

Dat is de 'sambal oelek'.

Toegevoegd na 13 minuten:
De roodste is meestal ook de pittigste. Soorten die bruiner gekleurd zijn, smaken wat zoetiger en zijn niet zo scherp. Zij werden gebakken, vaak samen met andere kruiden/ specerijen/suiker/gefermenteerde garnalen en/of uien.
De rode oelek is het neutraalst van smaak en het pittigst. hoe meer witte pitjes zichtbaar zijn, hoe scherper. De sambal oelek wordt gemaakt van rode lombokpepertjes of kleinere pepertjes die 'rawit' genoemd worden en die nog heter zijn. Ze worden gemalen/gestampt samen met alleen zout en azijn.
amc
7 jaar geleden
BarendV
7 jaar geleden
+1. Helemaal goed.

Andere antwoorden (1)

Je hebt ook sambel badjak extra heet. Ik moet toegeven dat deze voor mij niet al te pikant is, maar misschien wel voor een ander. Ik verkies deze boven sambel oelek, omdat deze niet zo zout is (waardoor je bv. meer door je eten kan doen, zonder dat het een zoutbom wordt).