Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe groot is de invloed van voeding op je weerstand?

Als je je weerstand uitdrukt in een getal, bijvoorbeeld 100, wat voor getal zal voeding dan krijgen? 50? 25? 5?

fremar
7 jaar geleden
https://www.gezondheidsnet.nl/griep-en-verkoudheid/verhoog-je-weerstand-met-voeding
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zonder voeding gaat je weerstand richting 0, dus je zou kunnen zeggen dat voeding dan het getal 100 krijgt.
Cryofiel
7 jaar geleden
Je kunt je weerstand niet uitdrukken in een enkel getal. Weerstand komt namelijk in vele vormen. Je kunt meer weerstand hebben tegen het ene soort "gevaar" en tegelijk veel minder weerstand hebben tegen een ander soort "gevaar".

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voeding heeft een enorme invloed op je weerstand. Het lichaam doet alles wat het doet, dus ook het hebben van weerstand, op basis van de stoffen die je via je voeding binnenkrijgt.

In die zin zou ik voeding dus het bijdrage-getal 100 willen geven.
 
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus je kan rustig geheel naakt in de vrieskou verblijven mits je maar goed gegeten hebt, aangezien voeding voor de volle 100% verantwoordelijk is voor de weerstand...?
Cryofiel
7 jaar geleden
Er zijn natuurlijk dingen waartegen je nooit voldoende weerstand kunt hebben. Hoe goed je voeding ook is, je zult bijvoorbeeld nooit bestand zijn tegen een vallend betonblok van 2000 kilo.
lucius0605
7 jaar geleden
toch vind ik het allemaal nogal ongrijpbaar. mijn vrouw eet ongeveer net zoals ik, (kan beter dus), soms eet ze zelfs slechter, en toch word ze bijna nooit ziek... Ze beweegt niet buiten het heen en weer lopen door de school waar ze werkt... en toch, bijna nooit ziek.. Ze doet dus al 2 dingen niet die eigenlijk als heilig worden gezien wil je wat aan je weerstand doen. Dus hoe kan dat nou..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding