Worden mensen dikker als ze meedoen aan de ramadan?

Je eet de hele dag niks en prop je vol in de avond. En word ook nog eens s'nachts wakker om te eten. Wordt je er niet dikker van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Als je in de nacht eet hoef je je niet gelijk vol te proppen, dat doen mensen die niet aan de ramadan meedoen immers ook niet. Wat ik denk dat er gebeurd is dat ze net na zonsondergang hun avondmaaltijd eten, snachts worden ze wakker gemaakt voor de ''lunch'' en net voor zonsopgang eten ze ontbijt..Zo denk ik het.
Ik denk echt niet dat op het moment dat de zon onder is dat iedereen dan aanvalt op alles wat eetbaar is..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Tijdens de vier weken van de Ramadan eet je alleen 's morgens, voordat de zon opkomt, een lichte maaltijd en gebruik je 's avonds, na zonsondergang, een zwaardere maaltijd. Onderzoekers van de Jordaanse Hashemite University vroegen zich af wat het feest doet met het vetpercentage, en onderzochten daarom 57 vrouwelijke studentes tijdens de Ramadan.
De onderzoekers werkten vanuit de theorie dat mensen tijdens de Ramadan maaltijden, het aantal kilocalorieen dat ze overdag niet eten overcompenseren en daardoor dikker worden. Dat was, bleek uit metingen gedurende vier weken niet het geval.