Wat is het verschil tussen msm en de zwavel die gebruikt wordt bij gedroogde vruchten?

Ik gebruik msm omdat dat gezond is. ..maar ik koop ongezwavelde abrikozen! Vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Cryofiel
7 jaar geleden
Van MSM wordt *beweerd* dat het gezond zou zijn. Er zijn geen aanwijzingen dat het goedje daadwerkelijk gezond is.

Antwoorden (1)

msm is methylsulfonylmethaan, op wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/Dimethylsulfon) kan je de structuurformule vinden.
Zoals je daar ziet bevat het molecuul S (zwavel) in het midden, et is dus niet vrij.

Zwavel (S) is het element en is niet gebonden aan een ander molecuul
Het element zwavel, een geel poeder) is desinfecterend en wordt om die reden gebruikt bij zuidvruchten, om die reden is het ook beter de zwavel goed van de zuidvruchten af te spoelen