twee weken alleen weightcare afslankshake met groente en fruit. is dit blijvend effectief?

Ik heb de pot banaan gehaald en wil twee weken dit gaan gebruiken, daarnaast wil ik ook een beetje sporten. Doelstelling is 7 kilo er blijvend af te krijgen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
Amadea
7 jaar geleden
Nee, als je slechts een beetje gaat sporten en je gaat na die twee weken weer eten zoals jij tot nu toe deed dan zit het extra gewicht er zó weer bij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank. Ik wil na die twee weken hier alleen nog mee ontbijten en de rest van de tijd beter op de voeding letten. Zou dit wel een goede start zijn om eerst een paar kilo eraf te krijgen en daarna door te pakken ?
Amadea
7 jaar geleden
Misschien dat het voor jou een goede start kan zijn. Maar over het algemeen zijn die poedershakes weggegooid geld. Je kunt beter véél gaan sporten en gezonder eten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
banaan magere joghurt of kwark en een handvol musli zonder suiker is lekkerder en zeker zo goed
Ritsuka
7 jaar geleden
De shake die je hebt gekocht is trouwens best rotzooi. Bestaat voor de helft uit suiker, en maar 11 gram eiwit per 100 gram. Het label klopt niet eens, per shake is kcal en dergelijke lager, en daar staat ineens dat je 13 gram eiwitten binnenkrijgt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je geen absurd overgewicht hebt is 7 kilo in twee weken veel te veel en gaat ten koste van je gezondheid.
Een kilo per week gedurende een maand of twee is ok, daarna een kilo per maand of zo.

Het beste antwoord

Tja, lang geleden geloofde ik nog in afslank/dieet-programma's en afval-goeroe's met recepten. Ik zeg altijd : ik heb ze allemaal gevolgd, behalve het sherry-dieet, ik werkte :-)

Zo kocht ik eens (bij mijn opticien ... haha - bijverdienste!) een grote blikken bus met een oplospoeder (weet de naam niet meer) , hiermee kon je twee maaltijden vervangen en 's avonds wel een gewone warme maaltijd eten.
Ach, je probeert het , die kilo's hè , maar het helpt maar voor eventjes.

Beste Rob, als het je er om gaat om 'slechts' 7 kilo blijvend af te vallen, dan zou ik die moeite niet doen. Het kost meer dan het oplevert en het is frustrerend .

Beter begin je met een goed ontbijt te nemen, gezond geen flut crackertjes bijv. , maar volkoren boterhammen met kaas en eet fruit , maar niet te veel (SUIKER!!!) . Eet meer / genoeg groente en wees niet bang voor een beetje vet. Dat is juist GEZOND , dat heb je nodig.

Als je hierover onzeker bent , stap dan eens bij een diëtiste binnen. Informeer , laat je raden wat in jouw geval een goed idee is. zij kunnen voor een ieder een 'op het lijf gesneden' , dus naar jouw smaak in dit geval , advies geven.

Antwoord op je vraag ; nee , dit is niet blijvend effectief.

Toegevoegd na 4 minuten:
Trouwens , het is wel een goed idee om .blijvend. te sporten een paar keer week. Fietsen naar je werk/school iedere dag is een heel goede basis van beweging, want daar draait het om : eten en bewegen. Het moet goed en voldoende zijn , er zijn ook zeker mensen die veel te weinig en dan ook nog verkeerd, eten . Probeer zowel het voedsel als de beweging te variëren, heel belangrijk, verveling en gewenning zijn slechte raadgevers .

Succes.

Toegevoegd na 8 minuten:
Afvallen willen we allemaal veel en snel , Rob, 7 kilo in 14 dagen is niet gezond , daar mag je echt langer over doen, tenminste als je BLIJVEND wilt afvallen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is alleen maar effectief als je blijvend je eetpatroon omgooit. Met die weightcare gaat het je niet lukken. Dan ben je na die kuur zo blij dat er wat af is, dat je vindt dat je wel iets lekkers verdiend hebt na die weken en voor je het weet ben je weer terug bij af. Dus in plaats van die troep meteen goed eetgedrag aanwennen is beter op de lange duur (Als dat spul en de concurrerende middelen zouden helpen zouden er geen dikke mensen rondlopen, en kijk eens om je heen..? juist ja
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, dit gaat geen blijvend effect geven. Ten eerste eet je hiermee erg eenzijdig, dat ga je moeilijk vol houden, en je kunt onmogelijk met vrienden ergens heen (want je kunt niet mee eten).
En ten tweede, je leert hiermee geen gezond eetpatroon aan. Want wat ga je doen na die 2 weken? Ga je weer terug naar je oude eetpatroon? Dan zit je binnen no-time weer op je oude gewicht (met waarschijnlijk nog wat kilo's erbij).
7 kilo in 2 weken af willen vallen is trouwens ook erg snel.

Toegevoegd na 4 minuten:
Houd eens 1-2 weken bij wat je eet en drinkt op een dag. Eerlijk zijn, en gebruik het liefst een keukenweegschaal om de porties bij te houden.
Na die tijd kun je gaan bekijken waar je kan verbeteren. Als je in die tijd op gewicht bent gebleven, weet je gelijk wat je dagelijkse verbruik ongeveer is.
Pas je eten in gedeeltes aan, alles ineens omgooien werkt vaak niet.
Eet je voldoende eiwitten en groentes? Minstens 100 gram eiwitten op een dag is een mooi streven.

Je kunt het ook koppelen aan emoties. Als je ziet dat je op bepaalde momenten ineens zin hebt in snacks, kun je kijken waar het vandaan komt. Heb je stress, te weinig geslapen, te weinig gegeten? Allemaal dingen waardoor je kunt gaan snaaien.

Werken aan gedrag en gezonde gewoontes werkt op de lange termijn beter dan shakes drinken.
Ritsuka