Waar zijn eiwitshakes voor?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
om op een makkelijke manier meer eiwitten binnen te krijgen.
Met opletten op je eten kun je in de meeste gevallen genoeg uit je voeding halen, aanvullen met shakes is dan niet nodig.

Het beste antwoord

Eiwit is een van de belangrijkste bouwstenen voor ons lichaam. Het geeft ons de basisblokken voor de opbouw van spieren, botten, onze huid en andere weefsels. Eiwitshakes worden vaak gebruikt door atleten om snel een flinke dosis eiwit binnen te krijgen voor snel spierherstel.

Er zijn veel verschillende soorten combinaties van eiwitten, koolhydraten en vetten op de markt te krijgen. Deze kunnen variëren van 100% eiwit tot overwegend koolhydraten met extra toegevoegde eiwitten en vet. Eiwitshakes hebben een verscheidenheid van smaken en zijn te koop in poedervorm of in kant-en-klare verpakking, zoals blikjes, flesjes, of andere verpakkingen.

Voordelen eiwitshakes
Eiwitshakes zijn veilig voor mensen die gezond en fit zijn. Deze eiwitshakes worden vooral gebruikt door atleten die voeding nodig hebben na hun training. De meeste mensen kunnen niet direct na de training een maaltijd maken. Dus deze kant-en-klare eiwitshakes zijn echt op dat moment het beste alternatief voor een goede maaltijd.

Volgens verschillende wetenschappelijke bronnen zijn eiwitshakes een veilige manier om voldoende eiwitten binnen te krijgen, wanneer ze worden gebruikt als onderdeel van een evenwichtig, proteïnerijk dieet. Er waren mensen die dachten dat eiwitshakes schadelijk zouden kunnen zijn voor de nieren of botten, maar dit is tot op heden niet bewezen.
•Hoewel wetenschappelijk onderzoek de rol van eiwitshakes bij sportieve prestaties en spierkracht niet heeft bewezen, zouden eiwitshakes wel bepaalde voordelen kunnen bieden voor atleten.
•Een duursporter zou het gemakkelijker kunnen vinden om te trainen met behulp van eiwitshakes. Dat komt omdat ze het lichaam helpen herstellen van intensieve training. Eiwitshakes doen dit vooral door ons spierglycogeen te herstellen. Dit is een brandstof die gebruikt word tijdens lichamelijke inspanning. Het fungeert dus als brandstof die wordt gebruikt tijdens lichamelijke inspanning.
Uit verschillende andere onderzoeken blijken uiteenlopende andere voordelen. Bijvoorbeeld, een studie met 130 Amerikaanse mariniers bekeek intensieve sporters die hun dieet aanvulden met 10 gram eiwit, 8 gram koolhydraten en 3 gram vet. Deze mensen hadden minder infecties, minder last van hitte-uitputting, en minder spierpijn.
Sommige eiwitshakes zouden ook kunnen helpen bij gewichtsbeheersing, maar er is meer onderzoek nodig om dit te bevestigen.
SimonV