Is er een reden dat je tijdens sap diëten geen hard fruit mag eten?

Ik ben bezig met een sap dieet, waar je niks eet, 4-5 glazen sap van fruit en groente drink en natuurlijk ook water. Ik vraag me af waarom kan je het fruit niet gewoon eten? Is dit misschien om het makkelijker te maken zodat je niks anders eet?

Ik hoor het graag als iemand weet waarom dit zo is, trouwens net mijn eerste dag afgerond en voel me nog goed. Ik zou morgen alleen liever de aardbijen opeten in plaats van drinken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Met welk doel volg je dit? Want het lijkt mij dat je je lichaam alleen maar onnodig stress geeft door weinig te eten
Erna55
8 jaar geleden
Je hebt gelijk dat het niet logisch is om alleen het fruit te drinken en niet te eten.
Degene die dit dieet bedacht hebben zullen het vast ergens ook beschreven hebben. Wanneer je dit volgens een boekje doet, zal er vast een soort uitleg in staan.

Antwoorden (2)

Nee hoor, geen gegronde wetenschappelijke reden. Gegronde wetenschap zegt onmiddellijk dat een dergelijk dieet , zels kortstondig, veel te eenzijdig is, veel te weinig voedingsstofen bevat en in de regel veel te veel suiker. Dus als jij lekker je aardbeien gewoon op wilt eten, dan mag dat. er is geen sapdieetpolitie, en het hele concept achter een sapdieet zelf is onzin.
Maar misschien is het wel een goed idee er ook een avocado bij te nemen, voor de broodnodige eiwitten en vetten die je sapdieet ontberen.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.salusi.nl/4-redenen-om-met-een-detox-dieet-te-beginnen-en-waarom-ze-niet-kloppen/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien zou het wat gezonder zijn als ik het fruit eet in plaats van drink? Wat denkt u hierover?
Ik vind fruit lekker, alleen in zo'n sapje is het erg vies. Als ik dan 's avonds gewoon gekookte groente en aardappelen eet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Absoluut, zonder twijfel. Maar bedenk wel dat voedingsdeskundigen eigenlijk ook een maximum aan fruit stellen, vanwege het hoge suikergehalte. Als diabeet mag ik echt maar 2 porties (waarbij een portie is wat er in mijn hand past) per dag, wat dus betekent 1 banaan, of een stuk of 12 aarbeiden / druiven / frambozen etc, of 2 mandarijntjes, of 1 flinke sinaasappel...twee porties zit je zo aan. Groente en rauwkost kun je daarnaast (zonder "papje" ) zoveel eten als je wilt. En aardappels zijn de basis van je brandstofvoorziening als je verder geen brood eet, dus zeker twee flinkerds zou ik zeggen. Aardappels maken je niet dik ; dat doen de jus en de sausjes.
ronron1212
8 jaar geleden
Zolang je een aardappel verstandig bereidt is het een geweldig onderdeel van een gezond dieet. In een gezond voedingspatroon kunnen we op een dag 150 a 200 gram aardappels eten.
Met heldere sap haal je onder andere alle vezels eruit. Ik ben van mening dat heel fruit eten daarom beter is omdat je nu vooral de suikers en inderdaad het water binnenkrijgt en verder geen echte voeding, maar waarschijnlijk is dat laatste om de één of andere reden juist het doel van het dieet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt , het is vasten zonder de saaiheid van vasten. En superongezond.