Verdwijnt bij afvallen uiteindelijk al het vet?

Deze vraag stel ik omdat ik inmiddels al zo'n 14 kilo ben afgevallen,
en het is duidelijk te zien, het ging er van mijn buik het allereerste af,
nu steeds meer van mijn (brede) heupen af en dat is heel fijn, maar mijn armen blijven maar aan de dikke kant, terwijl ze toch altijd zeggen dat vet over je lichaam "geleidelijk" verdwijnt en niet alleen op 1 punt?
Als je blijft afvallen tot je ideale gewicht, dan moeten die armen toch uiteindelijk ook wel een keer aan de beurt komen? :P

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, om even een beeld te kunnen vormen:
Ik ben 1.74 lang en weeg inmiddels 72,8.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat klopt, uiteindelijk komt dat ook goed, maar als een beetje juist sport kan je helpen de spierbouw te verhogen en het mooie plaatje te versnellen.
SimonV
9 jaar geleden
Misschien helpen deze tips om armvet te verliezen: http://w-nl.encolo.com/c-geschiktheid/4-grote-manieren-om-arm-vet-te
Ritsuka
9 jaar geleden
waar je precies vet verliest verschilt per persoon, je kunt dit helaas niet sturen. Meer spieren opbouwen kan wel helpen om alles strakker te krijgen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reacties :) Sporten doe ik en veel bewegen doe ik dagelijks.
Ik zal nooit zo ver gaan dat het ongezond wordt, dan maar een beetje vel of vet :) Was wel heel benieuwd.
Ritsuka
9 jaar geleden
Top, voldoende krachttraining ook?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bij mij verdwijnt vet altijd als eerste van mijn (onder) armen. zou graag wat van mijn benen af willen hebben ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka, ik denk dat ik wel iets meer krachttraining zou kunnen doen.
pokemon, haha, zo heeft iedereen weer andere probleemgebieden he :p Bij mij zijn de onderarmen altijd al dun geweest en gebleven, polsen gewoon extreem dun, die worden nooit dikker :p Voor de benen vind ik zelf dat heel veel wandelen ook goed helpt! Maar daar moet je natuurlijk ook de tijd voor hebben. Die heb ik momenteel (nog) wel.

Het beste antwoord

Uiteindelijk wel, maar het is niet alleen een kwestie van vet verliezen. Meestal hou je ook flink wat huid over die voorheen gevuld was. En waar dat op je buik en heupen relatief wat minder is, is dat op je bovenarmen juist vrij veel. Dus ook als daar het meeste vet weg is (27 % is voor een vrouw een normaal, gezond percentage) blijft er een boel huid over, die vaak ook ' oogt' als vet, terwijl er op andere lichaamsdelen meer ' verdwenen' lijkt te zijn.
Met de tijd 'krimpt' die huid ook wel weer wat, maar eerlijk gezegd minimaal. En als je echt veel gewicht verliest (meer dan ca 30 kilo) kom je zonder operaties ook nooit meer strak in je vel te zitten.

Je kunt dus wel afvallen tot je ideale gewicht, maar de 'verpakking' zal altijd een beetje te ruim blijven en dus te vergelijken zijn met het lichaam van iemand met het zelfde gewicht die nooit 'overvuld' is geweest. Daar naar streven is een illusie die zeer frustrerend kan zijn. Belangrijker is hoe je uiteindelijke gewicht en je vetpercentage zijn. Vallen die binnen de marge, dan is proberen af te vallen om je armen dunner te krijgen echt zinloos. Eerder ben je dan gevaarlijk bezig, zonder het gewenste doel te bereiken. Probeer daar dus niet te veel op te focussen, en zie de extra huid als een symbool voor je overwinning. Of laat er in snijden, maar ook daar zijn de resultaten niet altijd bevredigend, omdat je ook in dat geval niet de huid van een 'ongeschonden' slank persoon kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi, waar antwoord Marleen +.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt Marleen voor het uitgebreide antwoord :) Het klinkt inderdaad logisch dat van die overtollige huid.
14 kilo klinkt natuurlijk best wel als veel, maar ik heb op wat schommelingen na, altijd zo 72 gewogen. Ik heb me vorig jaar helaas flink laten gaan waardoor ik de 86 heb gehaald, maar het is er grotendeels weer af. Mijn armen zijn nog nooit echt een probleemzone geweest, (tot nu), meer mijn dijen/heupen.
Ik voel bij mijn armen nu nog wel stevig vet, het voelt niet als slap overgebleven vel. Ik weet niet of dit alleen is bij extreem overgewicht of ook bij 'wat kilo's te veel en ook de snelheid van afvallen draagt er vast aan bij. Ik ben deze 14 kilo kwijtgeraakt in 9 maanden.
Mijn vetpercentage is nu zo'n 26 nogwat.
Wat betreft het terugkrimpen van vel, heb ik wel eens gehoord dat dit met de leeftijd steeds moeilijker gaat? Ik ben zelf pas 25 geworden. Klinkt nog jong, maar wie weet denkt de huid daar al anders over :P
Hoe dan ook, ik zal nooit in me laten snijden, dan maar wat vel hoor! Nogmaals bedankt in elk geval!

Andere antwoorden (1)

Je raakt vetcellen nooit meer kwijt als je die eenmaal hebt. je kan afvallen, maar het enigste wat er gebeurt is dat die vetvellen krimpen.
Zodra je weer meer calorieën gaat eten, komen die bliksemsnel weer in hun oorspronkelijke toestand!
Alleen met afzuigen kan je die vetcellen kwijtraken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je Mariusjr, Ja dat is ook zo. Ik denk dat het zowieso goed is om weinig te snoepen, het is (dik of dun) zowieso nooit gezond.
Gezond eten en dan heel af en toe zondigen moet kunnen.
Eerst heel streng lijnen en dan je weer helemaal volproppen zoals voorheen, ja dan vliegen de kilo's er wel aan! :o