Waarom Zijn proteïnen goed voor je spieren?

Veel sporters. Hebben proteïne poeder, is dat echt zo goed voor je spieren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
eiwitpoeder doet niks als je je spieren niet gebruikt.
je hebt het niet nodig als normaal sportend persoon, gewoon wat vaker kwark en kip eten en je bent al klaar

Het beste antwoord

Extra eiwit kan onder bepaalde voorwaarden het spierherstel versnellen. Dus niet de spiergroei, zoals vaak gedacht wordt.

Door regelmatig en op de juiste manier te trainen krijg je minder vetmassa en meer spiermassa. Door het belasten van de spieren worden die beschadigd; daar komt de spierpijn door, wat een teken van herstel van die beschadiging is.
Het overbelaste eiwit in de spier wordt opgeruimd en vervangen door nieuw, sterker eiwit. Zo kan de spier groeien.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eiwitten (aminozuren) dienen ook voor het aanmaken van meer weefsel. Voor sporters is het aanmaken van meer spierweefsel natuurlijk erg interessant. Hoe krijg ik zo snel mogelijk de juiste spierweefsel? Met aminozuren (eiwitten) kan dat gerealiseerd worden. Het is natuurlijk wel van essentieel belang dat er een juiste hoeveelheid aminozuren wordt ingenomen.Kort gezegd is plantaardig eiwit minder goed dan dierlijk eiwit. Dierlijk eiwit heeft een completer aminozuren profiel. Dat betekent dat dierlijke eiwitten er voor zorgen dat de scheurtjes in je spieren beter worden opgevuld. Je zult sneller meer spieromvang creëren. Dierlijk eiwit zit natuurlijk in eieren. Ook vlees bevat veel dierlijk eiwit.

Is het nu mogelijk om gewoon veel eiwit te eten en dan automatisch gespierd worden? Nee, dat zal niet gaan lukken. Als je meer dan 1.8 gram per kilogram lichaamsgewicht aan eiwit tot je neemt word je niet gespierder dan bijvoorbeeld bij 3 gram per kilogram lichaamsgewicht. Je spieren zijn op een gegeven moment verzadigd en kunnen niet meer opnemen. Overige eiwit zal worden uitgescheiden door je lichaam. Je zult ook altijd moeten blijven sporten bij veel eiwit opname. Veel eiwitten eten en niet sporten heeft natuurlijk helemaal geen zin.
fremar