Helpt niacine of zink je groeien tijdens de puberteit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Amadea
9 jaar geleden
Nee, echt niet. Ook al vraag je het nog zo vaak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb het maar 1x gevraagd maar moest erbij zetten ''tijdens de puberteit'' van de moderators.
Amadea
9 jaar geleden
Iemand van 19 zit toch niet meer in de puberteit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het antwoord dat ik je heb gegeven geldt ook voor personen in de puberteit.

Het beste antwoord

Nee, niet alleen met niacine en/of zink. Je groei wordt bepaald door alles wat je eet en drinkt, je groeihormonen en erfelijkheid. Een gezond voedingspatroon is hierbij belangrijk, dat bestaat uit alle vitaminen en mineralen binnenkrijgen, door gezond en gevarieerd te eten en te drinken. Voeding en drinken heeft invloed op hoe gezond je lichaam groeit en ontwikkeld, mede door voldoende beweging, hoe gezonder het lichaam hoe beter het groeiproces kan worden afgerond. Toch zul je niet langer worden dan erfelijk is bepaald, de lengte van je ouders zijn het meest bepalend hoe lang je wordt. De groei kan alleen beïnvloedt worden door medisch ingrijpen. Dit geldt vanaf de babytijd, tot je uitgegroeid bent, daarna is het belangrijk met goede voeding en voldoende beweging dat lichaam te onderhouden.