Waarom zijn de multivitaminen van Solgar zo duur ten opzichte van anderen?

Ik wil graag extra vitaminen bijslikken, aangezien ik door een druk en onregelmatig leven met sport erbij merk dat ik nog wel eens de juiste voeding mis en daarbij de energie.
Ik ben toen een keer geholpen bij een drogisterij, waarbij ik Solgar multivitaminen voorgeschreven kreeg. Ik heb op dit moment de VM75, VM2000, Earthly Source en Omnium.
De prijs van deze pillen is erg hoog (rond de 50 cent per pil) en ik kan niet ergens een goed bewijs of verantwoording vinden waarom deze nu zoveel beter zijn dan bijvoorbeeld de standaard van 't Kruidvat of andere goedkopere merken.

Ik zoek dus een duidelijk "bewijs" waarom Solgar wel of niet zijn geld waard is, en niet de gevoelens van "alle multivitaminen zijn goed" zonder dat dit onderbouwd is.
Indien Solgar niet het top product zou zijn, wat is qua multivitaminen dan wel de aanrader (ook hier, ik weet dat regelmaat en echt groenten het beste zijn, maar dit komt gewoon niet altijd uit)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
24.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goeie vraag hoor,ik vroeg me dat ook al af,ik hoor dat Solgar het beste is,vooral als je vegetariër bent,maar ik snap ook niet waarom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
VM75, VM2000, Earthly Source en Omnium. Heb je die alle 4? Dat is een beetje apart, want het zijn allemaal multi's, ze doen dus ongeveer hetzelfde, hoewel vm75 vooral op een hoge dosering B vitamines gericht is. Er zijn wel vergelijkingen maar het is maar net wat je belangrijk vindt.
http://www.multivitaminguide.org/ Een ding weet ik wel zeker, de goedkope (eigen merk) supplementen zijn troep.O.a. door slechts opneembare varianten en zeer lage doseringen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Een drogisterij kan niet zeggen welke vitamines je nodig hebt, dat moet bepaald worden door bloedonderzoek.
Die winkel wil gewoon verkopen, ze vertellen je er een leuk verhaaltje bij waarom je ze allemaal nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jackd: Ik heb inderdaad elke 4 de potten en wilde graag weten of ik verschil zou merken tussen de 4, ik neem elke dag een andere pil, maar merk daar tot nu toe weinig verschil.
Per type zitten weer verschillende hoeveelheden en focus, de vm75 was aangeraden voor algemeen gebruik, de vm2000 voor sporten, de earthly source kwam uit de test als advies van hun site en Omnium wordt omschreven als de pil der pillen, wat mijn nieuwsgierigheid zodanig prikkelde dat ik die ook wilde proberen. Ik heb nog op de site gekeken die je omschreef, hier staat weer een ander wondernaam met een 9,6 (Total balance). Als ik daar op zoek, lees ik alleen maar super positieve verhalen uit Amerika. Wat mij een beetje vreemd in de oren (ogen ;)) klinkt, want niemand die echt kritiek uit.. Het voelt voor dat merk een beetje of de maker heel veel positieve reviews schrijft onder vele namen ter bevordering van zijn verkoop. Ritsuka: Een bloedonderzoek heb al eens gedaan bij een dokter, maar helaas is de kwaliteit van de huisartsen te laag om je er bij te ondersteunen. Ik stel de vraag wat ik aan een tekort aan energie kan doen en het enige wat ik hoor is de regelmaat en toen ik toch bloed liet prikken, werden wat waardes aangeklikt, maar het enige wat ik na afloop hoorde is dat het resultaat "goed" is, zonder specifieke details per waarde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo, dat was niet goedkoop.
Zelf verschil tussen de varianten merken is lastig, op de lange termijn zou dat misschien kunnen, maar er zijn teveel andere factoren die meespelen. Het verschil tussen kruidvat huismerk en bijv. vm-2000 is wel groot.
Van goedkope meuk merk je weinig, neem ik vm-2000 op het verkeerde moment op de dag dan slaap ik slecht.
Neem ik het op het goeie moment dan wordt ik met meer energie wakker. (dit moment is persoonlijk) omnium is breder, vm-2000 hoger gedoseerd, per pil is vm-75 hoger gedoseerd, maar daar hoor je 1 pil en van de andere 2 te nemen. (1 is sowieso beter dan de huismerken en anders wordt het mij te duur) Ik zou die vergelijkingen ook niet te serieus nemen, ik gaf die vooral om te laten zien dat er vele merken zijn, naast Solgar. Een voor mij belangrijk voordeel van Solgar is, is dat het een groot merk is en als er iets mis mee is, zou dat waarschijnlijk sneller opgemerkt worden dan bij een minder verkocht merk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Troep ( maar duur) ook Solgar en dergelijke merken niet qua supplementen."
Die zin begrijp ik niet. Gaat dat boek ook specifiek over supplementen?
Zover ik kan zien alleen en algemeen over alternatieve geneeswijzen en die twee hoeven niks met elkaar te maken te hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeker ben ik voor het halen uit voeding.
Maar ik denk ook dat voeding voor de meesten ontoereikend is. Fonteine vind ik goed, maar ook in natuurlijk kan je nog een stap verder.
Is visolie nog natuurlijk als het gecentrifugeerd en/of moleculair gedestilleerd wordt? Ik denk het niet. Net als dat supermarktmelk totaal anders is als wat er uit een hoe komt.

Het beste antwoord

Solgar heeft inderdaad voor zover mogelijke natuurlijke vitaminepreparaten. Ook kunnen de vitaminepreparaten en overige producten van Solgar, indien nodig, het maagzuur zonder schade passeren, waardoor ze echt hun werking doen, waar ze het moeten doen. Solgar maakt weinig tot geen reclame, maar geeft in plaats daarvan cursussen aan de verkoopmedewerkers en is dagelijks bereikbaar voor eventuele vragen. Ook heeft Solgar de hele productie van hun middelen in eigen beheer, van kwekerijen tot laboratorium, tot verpakking, tot verkoop. Dat is de reden waarom de verkoopprijs zo hoog ligt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Beste Joostman, waarschijnlijk is de voornaamste reden dat de vitaminen van de etos of kruidvat synthetisch van aard zijn. De Solgar zijn waarschijnlijk natuurlijke vitaminen. Voordeel van natuurlijke supplementen, is dat deze vaak effectiever werken!

Ik gebruik zelf multivitaminen van NOW en AOV, deze zijn goed, natuurlijk en niet al te duur, ik koop ze bij VoedingssupplementenNederland. Ik heb even voor je gekeken maar ze hebben hier geen Solgar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Utrecht
9 jaar geleden
Met alle respect: een bullshit-verhaal.
Er is geen enkele (maar dan ook geen enkele) wetenschappelijke onderbouwing dat "natuurlijke" vitamines beter zijn dan "synthetisch".
De oorsprong van vitamines kan anders zijn, maar de molecuulstructuur is identiek en zo ook de werking.
Het grote prijsverschil wordt voornamelijk verklaard door de marge van de fabrikant en retailer. Oftewel: hogere prijs = meer winst. Je genoemde bron is een -overpriced- pillenverkoper. Niet echt een neutrale autoriteit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Molecuulstructuur identiek?
Ik dacht het niet:
http://www.sunwarrior.com/news/natural-vs-synthetic-vitamins/
Dat natuurlijke vitamines beter zijn dan synthetische vitamine is totale onzin soms is juist synthetische vitamine beter is. (behalve vitamine E die is wel in natuurlijke vorm beter) dus ik zou aanraden koop gewoon kruidvat vitamines.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Utrecht
9 jaar geleden
Helemaal mee eens!
het prijsverschil is vooral marge (= winst).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
iets onzin noemen zonder hele goeie bron is een directe -
Een ander beeld:
http://www.sunwarrior.com/news/natural-vs-synthetic-vitamins/
Voor geen enkel artikel bestaan er door god, de bijbel of wetten vastgestelde prijzen.
Elke prijs is wat de gek er voor geeft.
Door concurrentie blijven de prijzen in het redelijke.
Met een goeie smoes kan ik echter een produkt kennelijk veel duurder verkopen.
Dat heeft niets met het produkt of de kwaliteit te maken.