Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kopjes koffie is nou gezond per dag?

De ene keer hoor ik dat koffie ongezond is voor je hart,
en de andere keer hoor ik dat koffie gezond voor je bloedsomloop is.
Wat is nou waar en hoeveel koffie kan ik drinken per dag zonder dat ik me zorgen hoef te maken voor later?

Ik zou graag feitjes willen weten hierover en wat jullie er van denken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
2-3 kopjes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Koffie is een tijdelijk werkend opwekkend middel (drug) door de cafeine die er inzit. Een gezond mens heeft geen koffie nodig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Maximaal 4 koppen koffie per dag zijn voldoende, want bij meer dan 4 koppen drinken kan men een verhoogde kans op een hartaandoening krijgen. Maar ja, teveel is nooit goed, hé?

Mensen die last hebben van hoge bloeddruk kunnen beter geen koffie drinken, vooral als zij ook nog roken. Een schadelijke combinatie tussen cafeïne en nicotine. Mensen die zweren in de maag en darm hebben, kunnen beter geen koffie drinken, want koffie wekt de productie van het maagsap op. Ook gevoelige en nerveuze personen wordt het afgeraden, omdat deze op de zenuwcellen werkt.

Dus drink koffie ook met mate, dan is het prima gezond. De koffie heeft ook goede eigenschappen in zich, vooral het vergroten van concentratie- en reactievermogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding