Hoeveel kcal staat gelijk aan 1 kilo?

Hoi. Ik ben bezig met aankomen en wil 1 kilo per week aankomen dat lijkt me wel voldoende en haalbaar. Vroeg me af hoeveel kcal dan extra moet eten perdag? Want 2000 kcal moet je zoiezo binnen krijgen en hoeveel moet daar dan boven op? Graag een bron vermelding erbij zetten :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
1 kilo per week is wel erg snel hoor, en dat ga je ook niet halen op een gezonde manier.
En hoe weet je dat jij 2000 op een dag normaal nodig hebt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn oudere zus zat een tijdje bij de diëtist om af te vallen, en die vertelde dat aan haar. En volgens mij is dit algemeen bekend? Bij sommige etenswaren zie ik het er wel eens op staan. En persoonlijk vind ik 1 kilo niet snel. Bedankt voor je reactie
Ritsuka
9 jaar geleden
Dit verschilt per persoon, is afhankelijk van leeftijd, lengte, gewicht, geslacht en dagelijkse activiteit.
Ik ben een vrouw van 1,80 en ongeveer 75 kilo, en ik heb per dag rond de 2500 kcal nodig. Daarmee blijf ik dus op gewicht.
Ritsuka
9 jaar geleden
Die waardes zijn gemiddeld, door voedingscentrum vastgesteld.
Ritsuka
9 jaar geleden
1 kilo per week afvallen is ook niet gezond, dus zo snel aankomen lijkt mij ook niet zo goed. Let wel op met striae, mijn vriend kwam 15 kilo aan in 2-3 maanden door ziekte en kreeg allemaal rode striemen op zijn buik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben 18. 51 kilo en ben 1.77 ik lijd aan ondergewicht. Ik ben vandaag langs de huisarts geweest en die heeft me nutridrink voor geschreven, ik heb allemaal verschillende soorten geproefd en kan volgende week een pakket samen stellen van welke ik zou willen ( je hebt verschillende smaken ) ik moet er 4 per dag drinken dat staat gelijk aan 1200 kcal. Hij heeft me ook doorverwezen naar de diëtist maar die is op vakantie tot 11 augustus. Daarom ben ik een beetje rond aan het vragen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Is er bekend waarom je zo'n ondergewicht hebt? Dat moet je eerst uitsluiten voordat je op eigen houtje vanalles gaat proberen.
Nutridrink is inderdaad goed om te drinken, bevat ook veel vitamines enzo.
Heb je ook tekorten aan bepaalde vitamines/mineralen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is de reden van het ondergewicht?
(zonder reden durf ik hier geen dingen over voeding te zeggen) 1 kilo per week in inderdaad veel te snel,
denk eerder aan gemiddeld 1 kilo per maand. Dat is al 12 kilo in een jaar, dan dus al 63 kilo. Daarnaast zou ik krachttraining aanraden.
Rustig aandoen, je wilt niet teveel energie verbruiken, zeker in het begin. Ik krijg er ook trek van. Dus kan daardoor makkelijker veel eten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toen ik 16 was had ik anorexia. Daarna is het wel beter gegaan met me, ik merk nu dat het slechter gaat daarom heeft de huisarts me meteen nutridrink gegeven, ik kom aan vitamines maar weet niet precies welke. Ik heb daar door wel andere soort nutri drink gehad
Ritsuka
9 jaar geleden
Met een achtergrond van anorexia zou ik zeker zorgen dat je goede begeleiding hebt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat komt wel goed, ik wil gewoon graag weten hoeveel kcal gelijk staat aan 1 kilo. Aangezien ik verschillende dingen lees, 7000 kcal. 9000 kcal.. Weet jij het?
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat heb ik nu al meerdere keren uitgelegd, dat verschilt per persoon en is van veel factoren afhankelijk. Je kunt niet zomaar een getal noemen, en zomaar wat gaan eten is ook niet echt handig. Bouw gewoon langzaam op wat je nu eet, dan kom je er vanzelf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Makkelijker gezegd dan gedaan. Dit hoor ik al jaren lang, gewoon eten endan kom je aan. Ik kan niks me strot ik krijgen ja!!! Ik zal de vraag meteen sluiten.

Het beste antwoord

er zijn veel verschillende theorieen. Men zegt dat je 7000 kcal meer moet verbruiken dan innemen om een kilo af te vallen. Hier vanuit gaande moet je dus ook 7000 kcal meer innemen dan verbruiken. Belangrijk om een goed resultaat voor de lange termijn te halen is dat je de tijd neemt. Een kilo per week is wellicht veel, ga eens voor twee kilo per maand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om blijvend 1 kilo in vet aan te komen, zou je 3000 kcal (ongeveer) BOVEN je behoefte moeten eten. Wat je dagelijkse behoefte is weet jij alleen, dat kan 2000 zijn, maar ook meer of minder.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar dan moet je wel erg veel eten op een dag, en 1 kilo per week aankomen is best snel hoor.
Als je behoefte 2000 is, dan zou ik eerder op 2300-2500 gaan zitten, dat is beter vol te houden, en zo kom je langzamer aan, ook gezonder.

Maar ik raad je wel aan om via een dietist een speciaal schema te laten samenstellen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Vergeet niet dat alleen aankomen door eten niet nodig is.
Spiermassa weegt meer dan vet en is ook nog eens mooier om te zien.
Ga eens langs een goede sportschool en vraag of ze je kunnen begeleiden met een goed sportscheme icm voeding. Geen supplementen, gewoon voeding en sport.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
1 kilo spieren en 1 kilo vet weegt evenveel, 1 kilo vet neemt alleen meer ruimte in,