Wat kun je het beste eten als je totaal geen honger hebt?

Ik ben al 3 weken misselijk en heb totaal geen eetlust. De oorzaak is trouwens bekend. Maar ik ben in korte tijd veel afgevallen en ik wil toch mijn vitamines e.d.binnen hebben. En ook weer aankomen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
28.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jezelf dwingen te eten, kleine beetjes over de dag verdeeld. Ik heb hetzelfde. Als ik eet, eet ik een cracker met kaas of pindakaas. Sterkte
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En probeer te zoeken naar een oplossing voor de oorzaak. Neem ook een vitaminetablet elke dag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat dwingen weinig zin heeft, omdat je dan met nog meer tegenzin gaat eten.. "Pfff ik MOET eten maar heb helemaal geen trek". Ik denk dat je beter naar iets kan zoeken wat je wel kan verdragen en wat nog enigszins smaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je jezelf niet dwingt, eet je niet..dat is het punt. Ik heb hetzelfde, NIKS smaakt je
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou goed kunnen dat je misselijk bent juist omdat je niet eet,probeer eens lichtverteerbaar voedsel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat IS de oorzaak want dat is wel nodig om een advies te geven al denken heel veel antwoordgevers dat dat zo ook wel kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gok door medicatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij mag nooit meer raden Ytje.

Het beste antwoord

Probeer eens een smoothie. Melk/yoghurt met wat fruit in de blender.
je kunt er nog iets als spinazie doorgooien, proef je niet door het fruit.
Eventueel een beetje havermoutpap voor extra vulling.
Vloeibaar voedsel krijg je vaak makkelijker weg.

Je kunt ook dingen als breaker en drinkontbijt halen.
Hopelijk voel je je snel beter.

Toegevoegd na 1 minuut:
En gedurende de dag dingen als noten proberen, of in elk geval kleine hapjes van eten.
Ritsuka
10 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je misselijk bent kan je eigenlijk niets verdragen, dus dat is wel een probleempje. Wat je kunt proberen is inderdaad in 4 tot 6 keer per dag een beschuitje te eten, een plakje kaas of misschien een zachtgekookt eitje er op en een kopje slappe thee, sterke is te sterk.
Dat werkt bij mij.

Mijn vriendin heeft een hele andere benadering, die drinkt een glas cola (NIET KOUD) en knapt daar helemaal van op, maar mijn maag kan dat niet hebben...!!

Dus probeer het maar uit, lijkt mij, niet alles werkt bij iedereen hetzelfde.
In plaats van heel gezond te eten, kun je een multivitamine pil nemen, dat werkt ook.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een oplossing is de speciale vloeibare voeding, oa te koop bij de apotheek. Hier zitten alle benodigde voedingsmiddelen in, je kan er mee aansterken en ze zijn relatief makkelijk weg te krijgen. Ze kosten wel wat, maar het is wel een complete maaltijd.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zorg dan wel dat je in de buurt van een toilet bent.. Je gaat er namelijk ontzettend van aan de race :-P
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je troep koopt wel ja. Maar als je goede voeding koopt hoort dat niet. Kijk bij de apotheek bijvoorbeeld.
je lievelingseten. Vaak als je geen honger hebt lust je dat wel, Verdeel het over meerdere porties per dag
Voor de vitamines kun je ook (voorlopig) pillen bij slikken dat helpt ook al.
Ga niet gelijk extra vette dingen eten om aan te komen, maar als je zin hebt in chocolademelk met slagroom kun je dat best n keer doen.
En misschien lukt het je wel om soep te eten, maak dan een lekkere groentesoep, eventueel met stukjes kip er in.
En als ik me misselijk voel, heb ik liever een boterham met kaas dan een beschuit met jam, dus kijk wat je zelf wilt
10 jaar geleden
Je huisarts kan je flesjes bijvoeding voorschrijven; daar zitten alle noodzakelijke vitamines en mineralen in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een winterwortel in plakjes, koken. In blender met beetje kookvocht en beetje olijfolie. Superlekker. Ligt niet zwaar op je maag en het smaakt naar meer eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De huisarts zou nutri voor kunnen schrijven, flesjes drinken met 150 kcal per 100 ml waar alle benodigde voedingsstoffen in zitten. Het is ook zonder voorschrift van een arts te bestellen via sorgente, maar dan zijn de kosten voor eigen rekening.

Wat bij mij nog wel eens wil helpen voor het opwekken van de eetlust is iets nemen met suiker (bijvoorbeeld een stuk fruit of een boterham met honing). Probeer ook voorzichtig te zijn met producten die de eetlust remmen. Kies bijvoorbeeld voor karnemelk in plaats van gewone melk, en voor yoghurt in plaats van kwark. Van brood kun je tosti's maken. Doordat het brood veel vocht verliest eet je minder volume (wat minder vult), maar wel evenveel voedingsstoffen en kcal. En het avondeten zou je wat kunnen verrijken met een extra lepel olie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoop toch werkelijk dat nutridrink niet vergoed wordt in deze situatie! Er is geen ziekte ofzo.
De sea band helpt tegen alle soorten van misselijkheid. Deze aandoen en ik denk gewoon iets eten waar je echt zin in hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is een sea band?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zijn 2 "armbandjes" met een bolletje eraan, die je rond je polsen doet (het bolletje 3 vingers van je hand verwijderd aan de binnenzijde). Het bolletje geeft druk op een bepaalde plaats waardoor de misselijkheid wegtrekt (accupressuur). Het wordt ook gebruikt tegen wagenziekte, maar het is voor alle soorten van misselijkheid.
Ik heb dit aangeschaft in de as adventure, in campingwinkels kan je dit ook wel krijgen.