is fenegriek voor paarden hetzelfde als voor mensen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is precies dezelfe plant. Kan wel zijn dat de supplementen iets anders behandeld zijn, of dat voor mensen meer het zaad gebruikt wordt en voor paarden het blad.

Antwoorden (1)

Blijkbaar niet:
Voor paarden:Fenegriek is een natuurlijk voedingssupplement voor paarden, honden en katten op basis van Trichonella foenum graecum. Fenegriek bevat een groot aantal slijmstoffen, waardoor het een beschermende werking heeft op de slijmvliezen van vooral de luchtwegen. Door het slijmoplossend effect is Fenegriek toepasbaar bij dieren met hoestproblemen. Eveneens kan Fenegriek, door de grote hoeveelheden vitamines en mineralen, worden gebruikt om de dieren (onder andere na ziekte) weer op krachten te brengen of te laten blijven.
Bij de mens:Fenegriek bevordert de ijzeraanmaak en de aanmaak van rode bloedcellen. Dat is de reden dat het bij bloedarmoede wordt voorgeschreven. Ook bij een herstel van een langdurige ziekte komt fenegriekzaad van pas. Daarbij zijn alle vormen van zwakheid, vermoeidheid en lusteloosheid goede indicaties om tot het eten van fenegriekzaad over te gaan. Er zitten natuurlijke anabolen in fenegriekzaad waardoor de spieren worden opgebouwd. Sommige sporters gebruiken daarom fenegriekzaad.
fremar