Kan je afvallen met Bitterzout? zoja hoe?

En waar koop je het? en als je je bv eens hebt overeten helpt bitterzout dan de overbodige kcal weg te krijgen zodat je tog niet aankomt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
Van bitterzout loop je gewoon helemaal leeg, moet je echt niet zomaar nemen, ongezond.
Ritsuka
9 jaar geleden
Bitterzout is wel goed tegen spierpijn, in (voeten)bad
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bitterzout is erg laxerend. Dan zit je de hele dag op de wc met kramp.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen goed idee dus?
Ritsuka
9 jaar geleden
Wat denk je zelf?!
Als je overeet, dan moet je je afvragen waarom je dat doen. Dan gaat jezelf leeg laxeren niet, dan heb je een eetprobleem, anders zou je niet zoveel eten.

Antwoorden (2)

Nee. dat kan niet, en zeker niet op een gezonde manier. Bitterzout laxeert, dus je raakt heel snel je darminhoud kwijt, maar daarmee ook teveel vocht en mineralen die je echt nodig hebt. En dan lijk je dus afgevallen te zijn, maar dat vocht zit er zo weer aan
Als je je eens overeten hebt, ga een stukje (hard)lopen of fietsen. dat is veel beter
9 jaar geleden
Jij hebt al slechte ervaring met laxeermiddelen, dus is het ten zeerste af te raden om te gaan experimenteren met bitterzout. Een psycholoog is een betere methode om jou te leren weer gezond met eten om te gaan. Gezien jouw vraaggeschiedenis zit het behoorlijk mis in jouw hoofd. Hoezo overbodige calorieën als je 's nachts wakker wordt van de honger - omdat je dus blijkbaar overdag geen goede voeding binnen hebt gekregen?!

Dit is wat geclaimd wordt: bitterzout is een bijzonder laxeermiddel. De chemische naam is magnesiumsulfaat. Het bindt veel water aan zich, waardoor vocht in de darmen worden getrokken en een laxerende werking ontstaat. Het is daardoor niet irriterend voor de darmwand. Daarnaast helpt het bij een beter ritme van de darmbewegingen, doordat het de spieren ontspant.
Raadpleeg bij twijfel altijd een arts, staat er gelukkig ook bij.
Amadea