Wat kan je doen om een fles vers geperste sap langer te kunnen bewaren?

Ik ben een alleenstaande en wil graag vers geperste sap kopen maar die flessen zijn meestal van een liter en dat is teveel voor mij, aangezien ik bepaalde soorten vitaminen in poedervorm wil mengen met fruitsap is 100ml fruitsap al voldoende voor mij, daarboven wil ik niet gaan doordat er veel suikers in zitten...

Vrijwel op alle verpakkingen lees ik dat het product amper 3 à 4 dagen te bewaren is in de koelkast wanneer je het opent;

Nu is mijn vraag: kan ik daar iets aan toevoegen zodat ik het 10 dagen (probleemloos) kan bewaren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Invriezen?
Ritsuka
10 jaar geleden
invriezen in portieverpakkingen is misschien wel goed idee.
kun je niet van die kleinere flesjes halen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sap nemen waarvan ze doen alsof het vers is, maar wat eigenlijk precies hetzelfde is als wat er in standaard sap pakken zit. (zoals coolbest) Zelf pasteuriseren, maar dan is het hele idee van vers weg. Je koelkast kouder zetten scheelt een dag en mogelijk meer. Zelf vers sap persen, maar voor sommige sappen een beetje lastig. Er zijn vast conserveermiddelen, maar dan lijkt het me gezonder geen vers sap te nemen. Dan vind ik invriezen wel de beste optie. (en als je het sap in de koelkast laat ontdooien kost het nauwelijks energie)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor alle duidelijkheid, het gaat om granaatappelsap :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jack'd, als ik geen andere opties vind dan zal dat inderdaad de beste manier zijn, in ieder geval heel erg bedankt dat je mee denkt ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste jumbo's verkopen sinaasappelsap die e zelf kan persen, die doen ze in flesjes van 200 ml, 500 ml en 1000 ml.
Dat zou misschien een oplossing kunnen zijn?

Antwoorden (2)

Conserveringsmiddel gebruiken . Zuiver foodgrade vitamine C poeder. Natrium ascorbaat is natrium zout van ascorbinezuur en is dus ook zuiver vitamine C poeder. Het is een veelgebruikt antioxidant en zuurteregelaar. Vitamine C poeder wordt vaak gebruikt als een gezond conserveringsmiddel: het voorkomt de bruining van vruchtensappen, gesneden fruit en vlees.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Giet wat je niet binnen 2 a 3 dagen nodig hebt in een plastic fles of bakje, en zet dat in de vriezer. Niet langer dan een paar maanden. Na ontdooien niet langer dan een dag bewaren.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blijven de vitamientjes en de anti-oxidanten nog optimaal aanwezig als je ze invriest en nadien in de koelkast ontdooit?