Met welk voedsel verhoog ik mijn bloeddruk. ?

Mijn bloeddruk is te laag. Mijn arts adviseert meer zout. Ok, maar ik eet niet graag zout...Ik eet nu meer zout maar dat helpt onvoldoende. Ik beweeg al meer maarrr... Wat kan ik dus naast meer bewegen en meer zout gebruiken nog meer eten.?/doen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
eet je ook genoeg?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/3231470/2012/03/27/Is-extra-zout-goed-tegen-een-lage-bloeddruk.dhtml
Reddie
10 jaar geleden
Zout werkt pas bloeddrukverhogend als je er een pond per dag van eet. Dat heeft dus geen zin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voldoende brood eten, dat zit vol zout.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kaas en worst, toe maar.... hele vette ongezonde producten, verkeerd soort vet ook en dat allemaal voor een lage bloeddruk? Helemaal fout.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is de oorzaak van je lage bloeddruk bekend? Het is niet altijd goed om het gevolg op te lossen, als je de oorzaak niet kent. Beter is het om de oorzaak te vinden en de behandeling op de oorzaak te richten.
tinus1969
10 jaar geleden
Zout heeft veel minder effect op je bloeddruk dan iedereen denkt (alleen bij slechte nieren is het zeker dat zout slecht is). En inderdaad, is er verder iets onderzocht? Hoe is je hartslag? Drink je genoeg? http://en.wikipedia.org/wiki/Hypotension#Causes

Het beste antwoord

Wanneer je veel zout nodig hebt, hoef je niet meteen ongezond zout te eten. Wat je dan kan doen is gewoon een variërend voedingspatroon nemen, zodat je genoeg zouten binnenkrijgt. Wat een gezond alternatief is, is het kiezen voor speciale voedingssupplementen. Kijk op de verpakking of er zouten in zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

1. Bieten en wortelsap: drink dagelijks een glaasje versgeperste wortel of bietensap.

2. Rozemarijn en bonenkruid hebben een positieve werking op een verlaagde bloeddruk.

3. Gezonde darmflora: Een verstoorde darmflora kan een lage bloeddruk tot gevolg hebben. Het is daarom belangrijk om een optimaal bacterie-evenwicht in je darmen te krijgen. Vermijd hiervoor geraffineerde koolhydraten met weinig vezels. Eet meer volkoren brood, groente en fruit.

4. Voedingssupplementen als Pollenpreparaten en ginseng schijnen een bloeddrukverhogend effect te hebben. Raadpleeg voor het gebruik altijd je arts.
fremar
10 jaar geleden
Een goed en snel werkend middel eet drop
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door het drinken van een paar koppen zoethoutthee per dag. Is nog hartstikke lekker ook!
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoethout, ook in thee, wordt wel afgeraden voor kinderen, zwangere vrouwen en personen met een hoge bloeddruk (wat hier niet het geval is), aangezien dat niet erg bekend is, is het wel nodig dit te melden. De werking van zoethoutthee, is net als de andere genoemde voedingsmiddelen een tijdelijk middel om de bloeddruk te verhogen, als je ermee stopt, stopt de werking hiervan ook direct.