Ik wil atkins dieet gaan volgen maar dat is vet nu ben ik gedotterd mag je dän wel dit dieet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me aan bij momopoyolo. Niet echt verstandig, als je even goed leest wat het Atkins dieet dan wel inhoud. Je kan zelfs je arts in het ziekehuis vragen of dit gezond is in jou geval. Ik denk dat je een bevestiging krijgt van hetgeen hier al gezegd is. Ik zou zeggen, lekker gezond eten, en naar de sportschool
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mensen met overgewicht hebben echt wel de een of andere vorm van externe structuur nodig om af te vallen, noem het een dieet. Het is echter veel moeilijker om op gewicht te blijven. Weet je niet hoe dat moet dan doe je er gezonder aan om juist niet af te vallen. Op gewicht blijven is veel meer een zaak van interne structuur, een vorm van discipline die juist niet van buitenaf komt. Het moet goed voelen op een manier waarop je de baas bent over jezelf.

Het beste antwoord

Er is maar één soort vet dat je moet mijden als de pest en dat is transvet, kunstmatig geharde plantaardige olie. Het wrange is dat die vetfobie voornamelijk gecreëerd is en tot op de dag van vandaag in stand gehouden wordt door de industrie die deze kunstmatig geharde vetten produceert.

Aderverkalking, dichtgeslibde vaten, wordt niet veroorzaakt door cholesterol of vetten maar door ontstekingen in de vaatwanden. Die veroorzaken een ontstekingsproduct, atheroombrij, die bestaat uit dode cellen, vet, cholesterol, macrofagen en bindweefsel. Omdat er ook wat cholesterol in zit denkt men dat cholesterol een medeoorzaak is van atherosclerose maar dat is natuurlijk onzin. Cholesterol is een noodzakelijke stof bij genezingsprocessen.

De bloedwaarden van mensen die Atkins en dergelijke dieetvarianten volgen zijn bijna altijd beter dan die van mensen die substantiële hoeveelheden suiker en andere geraffineerde koolhydraten eten. Vet hoeft Atkins helemaal niet te zijn en er horen grote hoeveelheden groenten bij, in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt. Het is een redelijk succesvolle methode om af te vallen, met name omdat je stofwisseling goed op gang blijft terwijl je geen honger hebt.

Toch vind ik Atkins te extreem waardoor het op langere duur moeilijk vol te houden is. En als je ermee stopt is de kans groot dat je snel weer op je oude overgewicht bent. Kijk dus eerst eens hoe je op gewicht kunt blijven en ga dan pas afvallen. Ik vind zelf de koolhydraatbeperkte (niet -arme) methode van Yvonne Lemmers goed werken. Omdat je in principe minstens één normale maaltijd per dag mag eten is die methode levenslang heel goed vol te houden. Als je het trucje eenmaal doorhebt kun je makkelijk switchen van strenger naar minder streng, hoewel het helemaal niet zo streng voelt.

Maar iedere andere methode die jij prettig vindt is ook goed. Als je het accent maar legt op op gewicht blijven. Afvallen kan in principe iedereen; dat is de kunst niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je 63 jaar bent en al hartproblemen hebt of problemen met je aderen dan zou ik dit dieeet niet gaan doen.

Als je echt wil afvallen ga je meer bewegen en minder eten en calorieën tellen.

Een leuke website waar je je calorieën kan invullen, alles wat je eet, maar ook alles wat je verbrandt en bovendien een heleboel lotgenoten kunt treffen:

www.valtaf.nl

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is trouwens onzin dat je bij Atkins zo maar zo veel vet mag en kan eten als je wilt.
http://www.atkinsdieet.nl/

Ik heb het een poos gedaan.
Net als heel veel andere dieten.
Geen koolhydraten is niet vol te houden.
Geloof me: Geen enkel dieet helpt echt op den duur.