Bestaan er voedingsstoffen die, in combinatie ingenomen, schadelijk kunnen zijn voor de mens?

/

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
Poet
10 jaar geleden
Er was ooit zo'n verhaal dat 7Up en chocolademelk niet goed zijn. En vis met spinasie.

Antwoorden (2)

Nee comdebineren van levensmiddelen levert geen gevaar op als de levensmiddelen voldoen aan de standaard die voor levensmiddelen gelden ,er circuleren wel ettelijke broodje aap verhalen over levensmiddelen die in combinatie schadelijk zouden zijnzoals spinazie met appelmoes ,baylies met tonic ,enz enz maar aangetoonde schadelijkheid is dat niet, de spijsvertering is goed in staat de voedingsstoffen apart uit het eten te halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het Voedingscentrum adviseert om nitraatrijke groente, zoals spinazie, niet te combineren met vis, schaal- en schelpdieren (uitgezonderd zalm en makreel). Deze combinatie kan namelijk nitrosaminen laten ontstaan. Nitrosaminen zijn in proefdieronderzoek in verband gebracht met de vorming van kanker.