Kun je ook zonder sport afvallen rond de buik?

Ik heb gehoord dat bij de buik pas als laatste vet wordt verbrand bij mannen. Ik ben niet dik, dit komt omdat ik vrij lang ben, maar heb toch een buikje. Deze zou ik graag op korte termijn weg willen werken, echter heb ik een hekel aan sport en door mijn wisselende werktijden van 6 dagen per week heb ik daar ook absoluut geen tijd voor. Ik vroeg me af of snel afvallen ook mogelijk is met alléén een aangepast voedingspatroon. Over het algemeen eet ik niet zo heel slecht, en krijg ik dagelijks absoluut genoeg beweging. Ik wil gewoon nét van die paar extra kilo's af. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Tja, dieet volgen denk ik. Vraag eens rond of iemand die je kent al wel eens een effectief dieet gevolgd heeft. Er zijn er genoeg om op de korte termijn af te vallen. Het nadeel van dieten is alleen dat er kans is dat je weer aankomt als je weer terug gaat naar je normale voedingspatroon. Maar anders zou ik het ook echt niet weten. Afslankpillen zijn ook niet echt gexond en al helemaal niet als je niet echt te dik bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Diëten is, voorzover ik weet, altijd onverstandig. Beter is het om structureel je voedingspatroon te verbeteren door gezonder en minder te gaan eten. Dus de eetgewoonten voor altijd veranderen en niet tijdelijk.
Kort en bondig NEE. Je moet een dieet of leefstijl gaan volgen en daarbij zeker sporten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als jij minder eet dan je verbrand, dan val je af. dat geldt voor iedereen.
met of zonder sporten.

waar het vet verdwijnt is hormonaal bepaald. daarom krijgen sommige mensen eerste dunnere benen, en anderen meteen kleinere buik. waar jij het gaat verliezen is lastig te zeggen. maar als je afvalt, zal ook je buik kleiner worden natuurlijk.