Hoe zit het met gewicht?

Ik weet wel dat je op verschillende site's zo'n BMI meter hebt maar die zijn toch altijd iets anders. Nu is mijn vraagt waar kan je de betrouwbaarste BMI meter vinden want ik wil graag weten of ik te zwaar ben of niet. Ik ben 1.76 m en 61 kg en ik ben 14 jaar. En ik krijg bij al die site's steeds iets anders. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

De MBI wordt maar op een manier gemeten, alleen de grenswaarden, welke aangeven waartussen een gezond gewicht ligt, zijn bij kinderen en volwassen verschillend.
De BMI wordt gemeten door je gewicht te delen door het kwadraat van je lengte.
In jouw geval: 61 / 1.76 / 1.76 = 19.7
Voor kinderen ligt een gezonde BMI tussen de 15 en 23. Jouw 19.7 is dus een prima waarde en je bent zeker niet te zwaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MBI is uiteraard BMI
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat Gill probeert af te vallen tot het minimumgewicht: Voor een 14-jarige ligt een gezonde BMI tussen de 17 en 23!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grenswaarden voor een gezond gewicht variëren per site. De site die ik heb geraadpleegd (http://www.zuivelonline.nl/pagina/968/test_uzelf_of_uw_kind!_test_uw_kind!_bmi-meter.html) geeft 15.01 als onderwaarde voor jongens en 15.43 voor meisjes.
En de Hartstichting (http://bmi.hartstichting.nl/) gaat uit van 16 als ondergrens. Mooi gemaakt trouwens die BMI meter van de Hartstichting.
Maar ik ben met je eens: 15 is wel erg laag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik wist het gewoon even niet meer omdat ik heel lang ongezond ben gaan afvallen tot 55 kg en toen kwam mijn vader erachter maar heeft er toen niks mee gedaan behalve gezegd dat ik ermee moest stoppen maar sinds ik stopte is een half jaar geleden maar ik denk er nog iedere avond aan. Erg vervelend. Maar ik wilde even horen wat nou het goeie gewicht was.
Zonder BMI meter,je bent zeker niet te zwaar!
fremar
12 jaar geleden
De BMI-berekener van het Voedingscentrum houdt rekening met leeftijd, dat is belangrijk voor mensen onder de 18.

Ik heb je gegevens even ingevoerd, en kreeg precies het resultaat dat ik zo ook wel wist: er is niets mis met jouw gewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je BMI inderdaad zo berekenen: gewicht / (lengte x lengte in cm). Dat is dan: 61/ 1.76x1,76.
Je BMI is gezond! Dus als je gezond eet en drinkt: houden zo!