Hoe lang kan je langkorrelige rijst en roerbak mie in de ijskast bewaren?

Weet iemand hoe lang je langkorrelige rijst en roerbak mie probleemloos in de ijskast kunt bewaren?

P.S.: ik kook meestal grote hoeveelheden ineens en dan doe ik deze in Tupperware doosjes...

http://www.soubry.be/consument/zot-van-wok-gerechtjes-soubry-wok-pasta/roerbak-mie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Na 3 dagen word het wel minder
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hé Ritsuka, met ijskast heb ik me vergist, ik bedoelde eigenlijk de vriezer...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de vriezer kan je het wel een paar maanden bewaren.
Met rijst gaat dat goed,mie weet ik niet,het kan dat de smaak minder word doordat er vocht bij komt.
Ritsuka
10 jaar geleden
Volgens mij word het een beetje papperig in de vriezer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja papperig,dat woord kon ik gisteren niet opkomen,echt!;)
Dat is met macaroni en spagetti ook
Geen goed idee.

Antwoorden (1)

Restjes kun je niet langer dan 2 à 3 dagen in de koelkast bewaren, anders zal het bederven. Weet je zeker dat je de kliekjes niet binnen die tijd opeet? Vries het dan gelijk nadat het is afgekoeld in en schrijf de datum op het bakje.

Lang korrelige-rijstsoorten kunnen aan de andere kant weer erg droog en hard worden