Welke pindakaas is het beste te gebruiken bij een dieet?

Heb op verschillende websites gelezen dat pindakaas heel goed in een dieet/gezonde leefstijl past. Al zou je dit niet denken!?Het gaat dan bv. om 's ochtends een boterham met pindakaas omdat het heel lang een verzadigd gevoel geeft waardoor je minder eet.Ervan uitgaande dat dit waar is(mocht dat niet zo zijn of mocht je tips hebben dan zie ik die erg graag!), welke pindakaas kun je dan het beste gebruiken?Je hebt inmiddels van Calvé:-De normale pindakaas-Met stukjes pinda-Pindakaas light-Pindakaas creamyJe zou direct light zeggen, maar weet niet of dat in dit verband van toepassing is, pindakaas heeft sowieso al veel vet, maar veel goede vetten en vetten die juist gebruikt worden bij deze vorm van diëten. Creamy wordt voor dit dieet veel aangeraden, maar kan nergens de reden daarvan vinden. Of zit er nauwelijks verschil in deze soorten pindakaas?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik vind zelf de standaard van Calve toch het lekkerste. Deze bevat ook geen geharde vetten, die schijnen iets minder goed voor je te zijn. Het blijft natuurlijk een calorierijk beleg, maar het vult inderdaad wel goed. Wat ik zelf meestal doe is mijn boterhambakje met 5 boterhammen eerst wegen, dan alle 5 smeren met pindakaas, en dan weer wegen om te kijken hoeveel gram pindakaas ik heb gebruikt. Ik gebruik meestal rond de 45 gram pindakaas, en dit is 265 kcal. Je kunt het beste wel wegen en bijhouden hoeveel je gebruikt, want ongemerkt kun je best veel op je brood smeren. Toegevoegd na 1 minuut: Je vermeld verder nergens wat voor dieet het is, en met wat doel, maar ik vermoed dat je een gezonde levensstijl voor gewichtsbeheersing bedoeld. Dan is het wel een aanrader om een tijdje alles te wegen en kcal te tellen. Het is even veel gedoe, maar veel mensen hebben totaal geen idee meer wat nu een normale portie is, en hoeveel kcal ergens in zit. Toegevoegd na 39 minuten: Nog even een toevoeging: meer vetten eten is zeker goed, omdat deze inderdaad goed vullen. Maar vetten bevatten ook de meeste kcal per gram, dus het is wel handig om een beetje je porties in de gaten te houden. Kijk voor jezelf welke verhouding van koolhydraten, eiwitten en vetten het fijnste en makkelijkste vol te houden is. Op internet zweert de 1 bij dit, en de ander bij dat, maar probeer het gewoon voor een week en kijk hoe het bevalt. Ik weet van mijzelf dat ik op werkdagen meer koolhydraten nodig heb, en in het weekend eet ik meer eiwitten en vetten. Toegevoegd na 40 minuten: En dat je natuurlijk naar je kcal behoefte eet: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced Vul je gegevens in (mmetric zetten) en draai aan de schijfjes voor je activiteiten. Voor gezond afvallen kun je het beste tussen de 2 gegeven getallen in gaan zitten, iets van 200-500 onder TDEE (2e getal)

Dat maakt voor zulke kleine hoeveelheid als een broodsmeersel toch echt niet uit. Vita d'or van de lidl... 93% pinda, geen toegevoegde suikers, €1,19 per 600g Calve: Pinda's 85%, plantaardige olie, plantaardig vet, zout. Volgens de site GEEN suiker. Minimale verschillen op onderdelen. Wil je "het gezondste" ga dan naar de natuurvoedingswinkel. Wil je het lekkerste, dan moet ze zelf proeven.

Zelf maken. (Zonnebloem of archide) Olie en pinda's. Malen met een staaf mixer. Zelf evt wat kruiden er door doen ipv suiker.. Lekker hoor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100