Nee, konjac noodles zijn niet slecht voor je.
Ze worden gemaakt van de konjacplant en kunnen helpen om af te vallen. Dat komt doordat ze je snel een volgevoel geven. Maar behalve de vezels bevatten deze noodels diverse essentiële voedingsstoffen die gewone pasta wel bevatten. Maar dat is te ondervangen, door op te letten bij wat je naast deze noodels eets, zoals de groenten, fruit en dierlijke eiwitten.
Omdat deze noodels veel vezels bevatten wordt aangeraden om, als je voor het eerst deze noodels eet, te beginnen met een kleine hoeveelheid, en dit over een periode op te bouwen naar een normale portie. Anders kan je er darmklachten als diarree en een opgeblazen buik van krijgen.
Mensen met slikproblemen en jonge kinderen kunnen deze noodels overigens beter niet eten. Dat heeft te maken met de structuur, die wat stroperig is. Dit kan slikproblemen veroorzaken.
Moet zijn: "Maar behalve de vezels MISSEN deze noodels diverse essentiële voedingsstoffen..."