Als het je om de stof eiwitten gaat, wat kun je dan het beste aan je dagelijkse dieet toevoegen, tofu of gekookt(e) ei(eren)?

de meest gezondste optie voor het lichaam graag

Toegevoegd na 10 uur:
mensen de verhoudingen weet ik zelf al, ik vraag me af wat het minst schadelijk kan zijn om dagelijks te consumeren, tofu of eieren.
en tot welke hoeveelheden dat dan verantwoord is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ei en tofu bebvatten beiden eiwit, al hebben ze een verschillende opbouw in aminozuren. Voor een optimale aanmaak van lichaamseiwit wordt geadviseerd om eiwitbronnen, anders dan vlees/vis, te combineren. Ik zou niet dagelijks ei eten, ivm. het choesterol en verzadigd vet. Er wordt geadviseerd om max. 3 eieren per week te eten. Tofu kun je normaal gesproken dagelijks eten (in Azie zijn ze dat gewend), bekijk of het jou ook goed bekomt. De gezondste optie is altijd nog variatie. Dat maakt het ook smakelijk en praktisch.

Tofu is knutselvoeding uit een fabriek. Ik ga er van uit dat je lichaam meer heeft aan een natuurlijk product als een gekookt ei. Sterker nog, je bent nog beter af met een biologisch vers rauw ei! In tegenstelling tot andere antwoorden op je vraag, ben ik van mening dat je vrijwel onbeperkt eieren kunt eten zonder dat dit gevolgen heeft voor je cholesterol gehalte. Dat is namelijk al lang achterhaald. Ik eet me zelf ongans aan rauwe eieren, gekookte eieren en gebakken eieren, en daar voel ik me heel goed bij. Uiteraard betreft het in alle gevallen wel biologische eieren die ik bij de biologische boerderij haal. De eieren uit de supermarkt, zelfs als deze biologisch zijn, wil ik gratis nog niet hebben... Kies voor natuurlijk! Gezonder kun je het niet krijgen. Al proberen onwetenschappers je het tegendeel te bewijzen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100