mag ik muizengif bij onze etenswaren plaatsen?

mijn dochter woont ivm stage bij mensen die last hebben van muizen, nu zijn er doosjes geplaatst in de voorraad kast waar ook boodschappen staan, zoals aardappelen en doosjes hagelslag, waar een doosje naast is geplaatst. Mijn dochter denkt dat het nu gevaarlijk is om de aardappelen te eten en haar hagelslag te nuttigen. Zelf heb ik gezocht naar de gevaren van muizengif en etenswaar, maar kan tot nu toe nog niks vinden. Wie kan mij antwoord geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
capthavoc
10 jaar geleden
wat voor merk en soort doosjes zijn dat dan ?
als in de gebruiksaanwijzing staat dat het kan zie ik geen groot probleem maar vindt het wel opmerkelijk ?

Het beste antwoord

In de doosjes met muizengif zitten cumarinen, Er is geen bezwaar tegen om ze daar te plaatsen

Toegevoegd na 45 minuten:
Het middel kan de omgeving niet verontreinigen omdat het geen (giftige) damp afgeeft. Alleen als het poeder in het doosje rechtstreeks op voedsel komt is het gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Want? Waarom?

Andere antwoorden (4)

Ik denk niet dat er direct gevaaar is. Zeker niet als de hagelslag in een doos zit, en de aardappelen in een zak.
Maar het lijkt me nogal onzinnig om muizengif in een (afgesloten) voorraadkast te zetten. Tenzij er gaten in zitten. Maar als die gaten eerst dichtgemaakt worden, hoeft er geen vergif meer in die kast.
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Ik zit te puzzelen waarom er een minpunt is gegeven. Dus ter compensatie maar een plus.
Dat kan absoluut geen kwaad.

Er zijn natuurlijk veel soorten "doosjes muizengif".
Maar ik ga er van uit dat het een afgesloten doosje is, waar alleen een muis bij kan.
Daar zit gif in wat de muis meeneemt naar zijn hol of nest.
En daar gaat ie dan dood.

Het is niet zo dat er een damp afkomt die de overige etenswaren zou aantasten.

Waarop baseert jouw dochter haar angst en waarom vraagt ze niet aan die mensen waar ze woont om wat voor doosjes het precies gaat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Muizenvergif mag volgens mij niet vlakbij etenswaren staan, bij ons in het tuincentrum staan die vergiffen achter gesloten glas met slot erop, je kan op 10 meter afstand ruiken dat daar vergif staat. Vergif hoort niet vlakbij voedsel te staan, er zijn trouwens humanere methoden om muizen te vangen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn van die doosjes die je gewoon in de supermarkt kan kopen.
Om gifdoosjes in de voorradkast te zetten heeft natuurlijk weinig zin. De muizen zullen op alle eetwaren gaan zitten en die bevuilen . Daarom is het zinloos en ook niet zonder gevaar om het op deze wijze te doen als je geen verstand van muizen gedrag hebt.
Sluit de voorraadkast muisdicht af en plaats de muizengifdoosje daar, waar ontlasting en loopplekken van de muizen zijn. Of neem een hongerige kat.