Is ruwe rietsuiker een geraffineerd product zoals witte suiker?

Ik vroeg mij af of ruwe rietsuiker een geraffineerd product is zoals witte suiker?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Geraffineerd is verfijnd. Dus niet ruw.
Ruwe rietsuiker is dus niet geraffineerd.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ruwe rietsuiker is niet ‘gestript’ van alle goede stoffen die van nature in ongeraffineerde suiker voorkomen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over welke goede stoffen heb je het? Tot pulp gekookte stukjes riet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Geraffineerde suiker is ‘gestript’ van alle goede stoffen die van nature in ongeraffineerde suiker voorkomen. Ongeraffineerde suiker is dan ook niet wit. Geraffineerde suiker is dat wel. Door het raffineren van suiker worden goede stoffen, zoals vezels, vitaminen en mineralen, uit de suiker gehaald. Je lichaam heeft deze echter wél nodig om suiker goed te kunnen verwerken. Doordat deze stoffen ontbreken in geraffineerde suiker, moet je lichaam deze uit haar eigen reserves halen en dat gaat ten koste van allerlei processen in je lichaam, zoals bijvoorbeeld je immuunsysteem en je hormoonhuishouding. Ook zorgt het nuttigen van geraffineerde suiker voor wisselingen in je bloedsuikerspiegel. Dit zorgt voor de bekende ‘sugar high’ met de daaropvolgende crash. Je kent het vast wel: je drinkt een blikje energydrink of eet een zak snoepjes en je voelt dat je meer energie er van krijgt. Dat komt door de suiker die je bloedsuikerspiegel een boost geeft. Echter, na die boost komt altijd een dip. Ook is het voor je lichaam niet gezond om constant een hoge bloedsuikerspiegel te hebben en zal je lichaam ook gaan werken om deze omlaag te brengen. Dit zorgt weer voor allerhande klachten." http://blijzondersuiker.wordpress.com/2013/04/06/geraffineerde-vs-ongeraffineerde-suiker/ Dit bedoelde ik...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je wel beste Ginger, hoe ongezond jouw zorgen om eten zijn?
Ja en nee,de bronnen spreken zich tegen:- Doordat zij niet geraffineerd zijn, behouden zij bepaalde elementen van de 'ruwe rietsuiker': een typische rietsuikersmaak en -aroma evenals donkerder uitzicht.
-Chemisch gezien zijn biet- en rietsuiker hetzelfde: 100% saccharose. Ook de fabricageprocessen zijn vrijwel identiek. De lichtbruine kleur van rietsuiker heeft te maken met het productieproces, of is afkomstig van suikerstroop die aan witte rietsuiker wordt toegevoegd.
fremar