Hoe lang kan je gebakken (bereide) kipfilet gesneden in kleine stukjes in de diepvries bewaren?

Ik ben van plan om 2 kilogram kipfilet (kippenborst) in één keer te bakken en daarna te bewaren in de diepvries, ik vroeg mij af of dit een goed idee is en of dit kan?

Zo ja, hoe lang kan je het nadien in de diepvries bewaren?

Dank bij voorbaat

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Rauwe kip 9 maanden

Gebakken kip 2 maanden

Aldus het voedingscentrum

Toegevoegd na 2 minuten:
Typfoutje! Bereide kip is geen 2 maar 3 maand houdbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Niels, waarom is bereide kip in de diepvries minder lang bewaarbaar dan rauwe kip?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een andere vraag waar ik helaas geen antwoord op heb.