Kan men wijnstok- en druivenbladeren rauw eten?

Ik lees net dat deze een hoog gehalte aan omega-3 vetzuren zouden bevatten;

Ik vroeg mij af of men deze bladeren gewoon rauw kunnen opeten?

Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
Lijkt mij niet zo lekker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee klopt maar kan ze wel altijd mixen in de blender met wat fruit :)

Het beste antwoord

Druivenbladeren worden in Griekse en Turkse gerechten vaak gebruikt. Dat heten dolmades of dolmadakia. Of ze rauw te eten zijn weet ik niet, maar gewoonlijk kunnen ze zowel warm als koud worden gegeten door ze enkele minuten in heel heet water, niet kokend, te leggen. Ze zijn dan minder stug. Je moet wel het steeltje eraf halen.
Of ze veel omega 3 vetzuren bevatten betwijfel ik. Wel is me bekend dat ze rijk zijn aan allerlei mineralen en vitamines. Je kan ze door de sla doen, door de roerbak, en natuurlijk vullen, en dan zijn het dolmades.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alvast een +1 In het Engels heten deze "Grape leaves" toch? http://translate.google.com/#en/nl/Grape%20leaves Zo ja, dan kan je via de onderstaande weblink afleiden dat het toch wel behoorlijk omega-3 vetzuren bevat, of zie ik het allemaal fout? :) http://nutritiondata.self.com/facts/vegetables-and-vegetable-products/3038/2
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, dat wist ik niet. Weer iets geleerd. Dank.