Waar kan je plantaardige kaas (schellen) bestellen?

Ik zou graag panini willen maken met mijn contactgrill maar kamp met lactose-intolerantie...

Weet iemand waar men schellen plantaardige kaas online kunnen bestellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de meeste lactose intoleranten is Jong-Belegen al oud genoeg.
Als oude kaas niet kan dan is er waarschijnlijk meer aan de hand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet wat je bedoelt met schellen of schellekens, maar plantaardige "kaas" in z'n algemeen hebben ze in ieder geval bij webwinkels http://www.veganmission.nl , http://www.veggiedeli.nl , https://www.unlimitedhealth.nl/shop , https://webshop.ekoplaza.nl en allerlei biologische webwinkels.
Een overzicht van alle plantaardige kaasmerken en -producten vind je hier: http://wiki.veganisme.org/index.php/Kaasvervangers

Antwoorden (3)

Hier vindt u zowel de snijdbare als de smeerbare alternatieven voor kaas op zuiver plantaardige sojabasis.
http://www.bestelbio.nl/index.php?cPath=3_233

Toegevoegd na 1 minuut:
De term "schellen" heb ik nergens kunnen vinden in verband met kaas of kaasvervanger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hé momo, ik bedoelde schellekens haha...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar op die website zijn deze toch niet te vinden hoor :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van Topkok Nel Schellekens van restaurant de Gulle Waard in Winterswijk ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Momo, wat zijn wij Vlamingen toch onverstaanbaar hé soms :D Ik bedoel gewoon gesneden kaas, bestaan er plantaardige kazen in sneetjes?
Nu ik weet dat je sneetjes kaas bedoelt:
In Nederland wordt plantaardige kaas in plakjes verkocht van oa. de merken Tofutti, Viotros, Wilmersburger en Yakso. Er zijn nog een heleboel merken die in Nederland plantaardige kaas verkopen, maar ik heb het idee dat dat allemaal blokken kaas, geraspte kaas of smeerkaas is.

Ik verwacht dat je in België woont, ik weet niet of ze allemaal ook in Belgische webwinkels te koop zijn. Wel is een deel ervan te bestellen bij Nederlandse webwinkels die ook naar België verzenden:
De Nederlandse webwinkel Veggiedeli verzendt ook naar België. Ze verkopen 8 verschillende smaken plantaardige kaas in plakjes van het merk Wilmersburger (naturel, kruiden, rooksmaak, paprika, champignon, tomaat, cheddar en chilipeper). Van het merk Tofutti verkopen ze 2 smaken plakjes plantaardige kaas, mozzarella en cheddar.
De Nederlandse webwinkel Unlimited Health verzendt ook naar België en heeft plakjes plantaardige kaas van het merk Viotros (Violife), in de smaken naturel, kruiden, hete pepers, paddestoelen, olijven en tomaat&basilicum.
De Nederlandse webwinkel Vegan Mission verzendt ook naar België en verkoopt sommige smaken van Wilmersburger en Viotros die ik hierboven al noemde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hey Fynnya, het probleem bij dit soort kazen is dan wel dat ze amper of helemaal geen eiwitten bevatten, dat vind ik wel weer jammer :(
Met lactose-intolerantie kun je in bijna alle gevallen gewone Goudse kaas eten. Bij het rijpen van kaas wordt de lactose afgebroken. Wil je het zekere voor het onzekere, neem dan een wat belegener kaas (=langer gerijpt).
Je hoeft dus niet per se op zoek naar plantaardige kaas...