Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Levensmiddelen meerdere malen laten ontdooien en weer invriezen kan op zich helemaal geen kwaad, als je er maar voor zorgt dat bacteriën zich zo min mogelijk vermeerderen. Dus bijvoorbeeld in de koelkast laten ontdooien. Vlees verhitten is natuurlijk een middel om bacteriën te doden. Ik zou het alleen niet doen bij kritische producten als kip en vis, waar je extra zorgvuldig mee moet omgaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Jazeker kan dat als het maar gaar is kan het zo weer terug in de vriezer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt er niks van, maar lekkerder wordt het er niet op.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ja hoor, geen enkel probleem. Als je het zou laten ontdooien en rauw weer in zou vriezen, zouden bacteriën de kans krijgen zich te vermeerderen. Maar bij het braden van het vlees doodt je die bacteriën juist, je start dus als het ware weer vanaf 0.

Wel opletten: dat gebraden vlees moet je natuurlijk niet eerst een nacht op kamertemperatuur in een open pan laten staan voordat je het invriest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkel probleem! Vlees kan makkelijk in de diepvries en is dan dus langer houdbaar! Als je het dan uit de diepvries haalt, moet je het wel op het aanrecht leggen om te ontdooien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorbeeld: Als ik gehakt uit de vriezer haal laat ik het ontdooien in de koelkast. Dan maak ik een grote pan verse tomatensoep en draai soepballetjes van het gehakt. Soep met balletjes goed doorkoken. Dan snel afkoelen en in kleine bakjes weer invriezen.

Het zelfde met chili con carne. Gehakt ontdooien, verse chili maken, afkoelen, invriezen.

Ja hoor, het kan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding