Zijn de vegetarische vleesvervangers uit de Aldi op basis "non-GMO" sojabonen g?

Dit had ik dus heel graag willen weten, weet iemand dit?

Het merk is "Soygood", het product wordt in Nederland in Holten gefabriceerd door een fabriek met de naam Vivera.

www.vivera.com

Echter, ik heb zo'n 10 dagen geleden 2x een mail gestuurd om te vragen of deze producten van Soygood ook non-GMO zijn net zoals hun eigen merk (Vivera) maar kreeg tot heden helaas nog geen antwoord...

Weet toevallig iemand het antwoord?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Volgens mij is er in Europa geen GMO, maar niet zeker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe weet je dat LGA?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hier in drenthe en overijssel zie ik regelmatig (test)velden met gen-mais of andere gewassen, dus helaas wordt het wel toegepast. Veel boeren hebben ook een contract met grote bedrijven die het zaad leveren, zoals Monsanto (om maar een bekende naam te noemen) en dat gaat meestal om GMO-zaad (kan er wel een linkje bij zoeken als dat gewenst is :) )

Het beste antwoord

voor zover ik kan vinden op verschillende sites maakt Vivera GEEN gebruik van genetisch gemanipuleerde soja. Een gekopieerd stukje van onderstaande link:

"Daarnaast zijn veel sojabonen genetisch gemodificeerd. Vivera gebruikt voor haar producten uitsluitend niet genetisch gemodificeerde sojabonen die volgens duurzame richtlijnen geteeld worden. Deze duurzame richtlijnen houden onder andere in dat er geen regenwouden worden gekapt voor de teelt van sojabonen, iets waar Vivera 'faliekant' op tegen is."

http://www.vivera.com/duurzaamheid/

Dus lijkt me dat je dit veilig kan eten. Gaaf trouwens dat je erop let of produkten wel of niet GMO geproduceerd zijn!
Bij onderstaande bron nog een kleine uitleg over Vivera.
Eet smakelijk! :)

Toegevoegd na 1 minuut:
over het merk Soygood; ze zijn tegenwoordig verplicht om op de verpakking te zetten of iets genetisch gemanipuleerd is of niet. Als je de ingrediëntenlijst nog niet zurgvuldig bestuurd hebt, is dit nog een optie, dan weet je het zeker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alvast bedankt voor het antwoord... Ik heb van Vivera het volgend antwoord ontvangen als E-mail: "Beste heer, Wij produceren inderdaad de vegetarische balletjes voor Aldi. Voor al onze producten maken wij gebruik van niet genetisch gemodificeerde soja. Deze soja betrekken wij uit Europa (voornamelijk Oostenrijk) en Noord-Amerika (voornamelijk Canada). Fijne dag! Met vriendelijke groet, Vivera Consumentenservice"

Andere antwoorden (1)

Nee, de Aldi houdt het op genetisch gemanipuleerde soja; dat is de goedkoopste optie immers en de klanten zijn meestal ook helemaal niet geïnteresseerd in zulke producten.
Wil je echt safe zitten, ga dan naar de biowinkel, of koop producten van de Vegetarische slager ( aanrader trouwens maar wel aan de prijs, dat is domweg de consequentie van "fatsoenlijke" producten").