Twee vrienden hebben een weddenschap 3 weken niet eten ik vind het echt gek! maar hoeveel zouden ze hier mee afvallen?

Ik heb 2 vrienden , ze hadden een discussie over wie het langst zonder eten kan je raad het al dat wordt een weddenschap.
Ik heb de gewaarschuwd dat het tot de dood kan leiden.
Maar ik vraag me af hoeveel zouden ze hier mee afvallen?
want als ze teveel afvallen gaat hun gezondheid sterk achter uit .
Ze zijn wel ervaren met vasten.
En please laat belerende reacties achterwege. Ik ben namelijk niet de persoon die zichzelf voor een wedstrijd laat uithongeren.
De 1 is 1.60 en weegt 61 kg en de ander is 1.67 en weegt 68 kg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ik denk dat ze de eerste dagen wel 1-2 kilo per dag kwijt kunnen raken. Na een week zal het tempo waarin ze afvallen steeds meer omlaag gaan, naar minder dan een halve kilo per dag. Maar ik ga er niet vanuit dat ze het langer dan een week volhouden.

Wel is het zo dat als je zo snel gewicht kwijt raakt door niks te eten, de kilos die verdwijnen er meteen weer bijkomen als je weer gaat eten. Dus op korte termijn gok ik dat ze mischien 10 kilo zullen kwijtraken. En op lange termijn helemaal niks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zeker niet veel, een kilo of 3 tot 5 denk ik. Dit is makkelijker en gezonder te behalen met een gewoon gezond dieet. Je kunt afvallen vergelijken met het verbranden van hout, als je in een open haard geen hout doet, brandt deze ook niet. Je lichaam werkt ook zo, als je geen brandstof opneemt, wordt er ook geen vet verbrand. Waarschuw ze dus ook hiervoor, afvallen doe je door minder en gezonder te eten en te drinken, niet door niet te eten, dat is erg ongezond. Je mist een periode belangrijke vitaminen, mineralen en voedingsstoffen, waardoor dagelijks hoofdpijn, buikpijn en vermoeidheid, maar ook duizeligheid kunnen optreden. Bovendien komen ze als ze wel weer gaan eten snel meer aan dan eraf is, het lichaam staat immers nog in de spaarstand. Probeer ze dit rare plan uit hun hoofd te praten en af te laten vallen ( wat volgens mij niet eens nodig is) door minder, maar gezonder te gaan eten en te gaan sporten. Dan krijgen ze ook een mooier lijf en een mooiere huid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt best drie weken op vloeibaar voedsel leven,
zonder problemen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heb je helemaal gelijk in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dom plan en zinloos plan.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ja, een paar kilo gaat er wel af, dit is vaak voornamelijk vocht, en daarna voornamelijk spieren. Je lichaam gaat proberen vet vast te houden in hongersnood.