Hoe komt het dat ik donkere urine blijf hebben terwijl ik heel erg veel drink?

Soms zelfs 3 liter water, maar het helpt niet. Alleen dat ik heel vaak moet plassen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
stinkt het ook?
kan de kleur komen door iets dat je eet?
ik zou wel even bij de huisarts navragen hoor
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, even vragen hoor want 3 liter en nog donker is niet normaal.

Het beste antwoord

Donkere urine wil zeggen dat je veel afvalstoffen kwijt raakt middels je urine. De kleur hoort eigenlijk zoveel mogelijk doorzichtig te zijn! Eigenlijk moet je jezelf dus de vraag stellen waarom je zoveel afvalstoffen hebt. Misschien ben je anders (ongezonder) gaan eten? Of doe je juist iets (zoals vasten) waardoor gifstoffen het lichaam verlaten?

Het komt er eigenlijk toch op neer dat je te weinig drinkt. 3 liter is ook niet heel veel met warm weer. Wat als je gewoon meer drinkt? Drink 3 of 4 glazen water achter elkaar. Dan moet je urine toch echt de kleur richting water aannemen!