Hoe kan het dat mijn vriendin een hele dikke buik heeft, terwijl zij niet snoept/snacks eet?

Terwijl haar onderbenen heel dun zijn, alleen haar buik is zo opgeblazen dik.

Wat kan zij er aan doen, ze zit er erg mee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
want?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Linkje naar die opgeblazen buikjes: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwashiorkor (wordt ook wel Kwash genoemd)

Antwoorden (13)

Misschien is ze zwanger...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prrooesst! hihi! :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha
afvallen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buikspieroefeningen kunnen een hoop verschil maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Je kunt geen vet weghalen door buikspier oefeningen te doen. Zolang er een laag vet op zit zul je de spieren eronder niet zien.
Heeft ze geen Crohn?(darmontstekingen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan komen door genetische aanleg, sommige mensen worden nou eenmaal gemakkelijk dik op bepaalde plaatsen, ik ken ook mensen die dikke bovenbenen hebben en verder volslank zijn. wat ze er aan kan doen? buikspieroefeningen of een operatie ondergaan die vet weghaalt, maar daar moet ze wel goed over nadenken want dat is niet zonder risico's. in amerika zijn er vast ook wel speciale behandelmethodes maar dat weet ik niet zeker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het echt opvallend is en het ligt niet aan haar eetpatroon, is het de moeite om het toch eens te laten onderzoeken door de dokter.

Ik ken een vrouw en die bleek een hele grote goedaardige vleesboom te hebben waardoor ze een dikke buik had. Het heeft heel lang geduurd voordat ze daar achter kwamen, omdat ze gewoon dacht dat ze wat te veel at. Ze had verder helemaal geen last van de vleesboom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een groeisel dat je in je baarmoeder kunt hebben. Gewoon een 'blob' eigen weefsel die ergens groeit waar hij eigenlijk niet hoort te groeien.
kan met stofwisseling te maken hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze 'opgeblazen dik' is zoals je omschrijft, kan het zijn dat ze verkeerd ademhaalt en dat ze veel gas en lucht in haar verteringsstelsel heeft.

Als ze veel 'windjes en boertjes' moet laten kan dit zo zijn
Ik mag als bron 'mezelf' niet opgeven maar had dit ook.

Wat ook kan zijn is dat ze niet genoeg drinkt en vezels eet, dit kan je oplossen door bvb. yoghurt met veel granen te eten en volkoren producten.

Als je de link (bron) aanklikt krijg je een heleboel tips tegen een gezwollen buik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dan hebben we nog het medicijn prednison. Dit zorgt voor een dikke buik, dunne benen, dunne armen, en een vollemaansgezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vollemaansgezicht?
Ik denk dat ze problemen heeft met verteren of gasproductie. Maar er bestaat een reclamefilmpje:
opgeblazen gevoel? gebruik imonogas (tegen gasproductie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de al genoemde dingen nog een mogelijkheid:

Kan het zijn dat ze (licht) anorectisch is?
Dan kan je door een ongezond en eenzijdig eetpatroon vocht beginnen vast te houden. Dat gaat er een beetje zo uitzien als hongerige kindertjes in Afrika: stokjes van beentjes en een bol buikje. Oedeem heet dat.

Veelzijdiger eten, met vooral veel vezels kan helpen.
En in het geval van anorexia zijn uiteraard andere dingen nodig dan een ander eetpatroon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou goed kunnen dat ze,net als ik,last heeft van PDS=Prikkelbare Darm Syndroom.Door de huisarts ben ik hiervoor doorverwezen naar een diëtiste en nu,na het strikt volgen van het mij voorgeschreven dieet,heb ik nergens meer last van en een platte buik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou ze geen hyperinsulinemie of insuline resistent kunnen zijn. Deze mensen hebben vaak dat ze vet opslaan op hun buik.

Wat is de oorzaak van hyperinsulinemie?
Hyperinsulinemie is een stofwisselingsziekte waarbij de insulinespiegels in het bloed verhoogd zijn. Meestal wordt dit veroorzaakt doordat de celreceptoren minder gevoelig zijn geworden voor insuline waardoor het effect van dit hormoon, het regelen van het glucose niveau in het bloed, verloren gaat. We noemen dit insuline resistentie. De pancreas gaat dan meer insuline produceren om dit probleem te corrigeren waardoor de insuline waarden stijgen. Als deze stoornis niet tijdig door een arts wordt opgemerkt, dan raakt de pancreas overbelast en kan hyperinsulinemie over gaan in diabetes type II. Heeft men eenmaal diabetes dan is het meestal zo dat de pancreas na verloop van tijd helemaal op houdt met het maken van insuline. Je zou kunnen zeggen dat hij door overbelasting versleten is. Dan blijft er nog maar een weg open: insuline injecties

Overgewicht: met name gewicht vasthouden rond het middel. Vrouwen die een taille / heup omvang ratio hebben die groter is dan 0,8 hebben vermoedelijk hyperinsulinemie