Kan je zonder vet leven?

Heb je vet nodig of kan je ook alleen dingen eten/drinken die 0% uit vet bestaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Een mens heeft bepaalde vetzuren nodig die je zelf niet aan kan maken - zogeheten essentiële vetzuren. Als je deze niet binnenkrijgt is dat net zo slecht als geen vitamines binnenkrijgen en op termijn overleef je dat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hebt ZEKER vet nodig! Je kunt bijvoorbeeld echt niet zonder essentiële vetzuren.
Daarom heten ze ook 'essentieel'; je kunt niet zonder. Het is wel handig om voor goede vetten te kiezen: meervoudig onverzadigde vetten, bijvoorbeeld. De vetten in vette vis (haring, zalm e.d.) zijn heel erg gezond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt vet nodig omdat daar vitamines in opgelost worden die niet in water oplossen.
Zonder vet zouden die dus ongebruikt je lichaam verlaten en je krijgt vitaminetekort.
Verder zal je als je geen vet gebruikt ook problemen krijgen met je ontlasting, dus zorg dat je een eetlepel vet per dag binnenkrijgt om alles lekker te laten functioneren