Laatste tijd veel misselijk, hoe kan dat?

Ik ben de laatste tijd erg misselijk. In de winter is het erger, terwijl het in de zomer vaak minder erg is. Maar dit jaar heb ik er in de zomer ook veel last van. Ik ben daardoor al 12 kilo afgevallen puur doordat ik weinig tot geen behoefte meer heb aan eten. Wanneer ik dan ook moet werken of een zware dag voor de boeg heb, moet ik van mezelf wel een boterham opeten, maar dit kost me erg veel moeite. Mijn familie en vrienden zien mijn gewichtsafname en maken zich zorgen, ik weeg nu nog 58 kg en dat is nog wel een gezond gewicht.

Ik heb wel een glutenallergie. Ook wel coeliakie. Maar doordat ik er geen last meer van heb mag ik van mijn dokter sinds maart weer normaal eten. Voor mensen die zeggen dat je er nooit vanaf kunt komen, dat is inderdaad ook zo. Ik heb nog steeds coeliakie, maar nooit meer buikpijn en mijn bloedwaarden qua vitamines opnemen zijn oke, dus zijn mijn darmen niet beschadigd omdat ik een mildere vorm heb van coeliakie.

Ik vraag me af of dit in verband staat met mijn coeliakie en of iemand weet hoe ik van mijn misselijkheid af kom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ga naar een huisarst of dietiste om te zorgen at je weer goed kunt eten, ze kunnen je helpen aan een voedsellijst en schema om weer aan te komen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het staat je natuurlijk ook vrij om terug te schakelen naar je glutenvrije dieet en te kijken of het dan beter gaat. Of goed na te denken over wat je in de winter nu verandert aan je eetpatroon, om zo beter in beeld te krijgen waar de misselijkheid vandaan komt.

Antwoorden (1)

Mijn vriendin heeft ook een glutenallergie en wat zei altijd doet als ze misselijk en ook duizelig is is dan gaat ze buiten op haar hurken zitten en doet ze haar hoofd tussen haar benen, dan wrijft ze met de toppen van haar wijsvingers boven haar oren en ademt ze rustig door. Misschien zal dit je helpen! :-)